Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39813
Title: The use of ICTs to develop productive skills in the EFL/ESL classroom
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Use of ICTs to Develop Productive Skills in the EFL/ESL Classroom
Authors: Heredia Espinoza, Abraham Alberto
metadata.dc.contributor.advisor: Piedra Carrión, Verónica Rosalía
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: hereabraham@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Lingüística
Estrategias de enseñanza
Docentes
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5312.04 Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 15-Sep-2022
metadata.dc.format.extent: 78 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;585
Abstract: 
This research synthesis aims to discover the effects, perceptions, and effectiveness of the approaches that have been reported on the use of ICTs in the EFL and ESL classroom. According to the inclusion and exclusion criteria for this study, 21 empirical studies which used different instruments and occurred at different levels, were selected to be analyzed. The findings of this research show that the effects of the use of ICTs in linguistic and non-linguistic skills are positive. In addition, the analyzed studies indicated that both students and teachers presented more positive than negative perceptions towards the use of ICTs inside and outside the classroom. The outcomes of this analysis can serve as future reference for teachers to include those tools in the EFL and ESL classroom
Description: 
Esta síntesis investigativa tiene como objetivo descubrir los efectos, percepciones y efectividad de los enfoques académicos que se han reportado sobre el uso de los TICs en el aula EFL y ESL. En base a los criterios de inclusión y exclusión de este estudio, 21 artículos que usaron diferentes instrumentos y tuvieron lugar en diferentes niveles, fueron seleccionados para ser analizados. Los resultados revelan que los efectos de los TICs en las destrezas lingüísticas y no lingüísticas son positivos. Adicionalmente, los estudios analizados indican que tanto estudiantes como maestros presentan mayor cantidad de percepciones positivas que negativas con respecto al uso de las TICs dentro y fuera del aula. Los resultados de este análisis pueden servir como futura referencia para que los maestros incluyan estas herramientas en el aula EFL y ESL
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado de Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39813
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00