The use of ICTs to develop productive skills in the EFL/ESL classroom
Loading...
Date
2022-09-15
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This research synthesis aims to discover the effects, perceptions, and effectiveness of the
approaches that have been reported on the use of ICTs in the EFL and ESL classroom.
According to the inclusion and exclusion criteria for this study, 21 empirical studies which used
different instruments and occurred at different levels, were selected to be analyzed. The findings
of this research show that the effects of the use of ICTs in linguistic and non-linguistic skills are
positive. In addition, the analyzed studies indicated that both students and teachers presented
more positive than negative perceptions towards the use of ICTs inside and outside the
classroom. The outcomes of this analysis can serve as future reference for teachers to include
those tools in the EFL and ESL classroom
Resumen
Esta síntesis investigativa tiene como objetivo descubrir los efectos, percepciones y
efectividad de los enfoques académicos que se han reportado sobre el uso de los TICs en el aula
EFL y ESL. En base a los criterios de inclusión y exclusión de este estudio, 21 artículos que
usaron diferentes instrumentos y tuvieron lugar en diferentes niveles, fueron seleccionados para
ser analizados. Los resultados revelan que los efectos de los TICs en las destrezas lingüísticas y
no lingüísticas son positivos. Adicionalmente, los estudios analizados indican que tanto
estudiantes como maestros presentan mayor cantidad de percepciones positivas que negativas
con respecto al uso de las TICs dentro y fuera del aula. Los resultados de este análisis pueden
servir como futura referencia para que los maestros incluyan estas herramientas en el aula EFL y
ESL
Keywords
Literatura Inglesa, Lingüística, Estrategias de enseñanza, Docentes
Citation
Código de tesis
Código de tesis
TLI;585
