Title: | Identity construction of EFL pre-service teachers |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Identity Construction of EFL Pre-Service Teachers |
Authors: | Bermeo Méndez, Verónica Patricia Cajamarca Peña, María Belén |
metadata.dc.contributor.advisor: | Argudo Serrano, Juanita Catalina |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | veritobermeo@hotmail.com mariabelencajamarca5@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Idiomas Pedagogía Enseñanza |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 19-Oct-2021 |
metadata.dc.format.extent: | 59 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;540 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | EFL pre-service teachers’ identity construction has been studied during
the last decade due to the interest in improving the quality of education and socioeducational relationships. Student teachers’ identity is defined as a set of beliefs
and values that a person has. It has been observed that most of the research is
focused on methodologies for teaching; however, little attention has been paid to
pre-service teachers' identity formation. Furthermore, the development of preservice teachers’ identity has been retained by the lack of support from
governmental and educational policies. The objectives of this research synthesis
are to analyze the reported factors that influence EFL pre-service teachers’ identity
development and to explore the evolution process that EFL pre-service teachers’
identity construction goes through. In this exploratory research synthesis, twenty
empirical articles have been selected, reviewed, and analyzed. The findings
indicate that self-image, learning environment, practicum, motivation, and
cognitive and emotional aspects were identified as the main factors that influence
pre-service teachers’ identity. Moreover, the patterns involved in identity
construction, the professional and personal sides of pre-service teachers, and
interaction in various communities were part of the evolution process of identity
construction of student teachers |
Description: | La construcción de la identidad de los docentes de inglés como lengua extranjera en formación es un tema que se ha venido estudiando en la última década debido al interés por mejorar la calidad en la educación y las relaciones
socio-educativas. La identidad de los docentes en formación es definida como un
conjunto de creencias y valores que tiene una persona. Se ha observado que la
mayor parte de estudios se enfocan en las metodologías de la enseñanza; sin
embargo, se ha prestado poca atención a la formación de la identidad de futuros
docentes. Además, el desarrollo de la identidad se ha visto retenido por la falta de
apoyo de políticas gubernamentales y educativas. Los objetivos de esta síntesis de
investigación son analizar los factores que influyen en la construcción de identidad
de los docentes en formación y el proceso de evolución de la construcción de
identidad de los mismos. Los resultados indican que la autoimagen, el entorno de
aprendizaje, las prácticas, la motivación, y los aspectos cognitivos y emocionales
fueron identificados como los principales factores que influyen en la construcción
de identidad de los docentes en formación. Además, los patrones que intervienen
en la construcción de identidad, el lado personal y profesional, y la interacción en
diferentes comunidades son parte del proceso de evolución de la construcción de
identidad de los profesores del inglés como lengua extranjera |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37047 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|