Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26146
Title: Large classes and their effects on the english teaching- leatning process of tenth graders at "Técnico Salesianos" high school
Authors: Cabrera Jara, Janneth Patricia
Lombaida Rodas, Jesús Mauricio
metadata.dc.contributor.advisor: Chica Cárdenas, Yola Indaura
Keywords: Educacion
Enseñanza Del Ingles
Educacion General Basica
Aprendizaje
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 169 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;452
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
ABSTRACT The purpose of this literature review was to gather as many activities and strategies as possible, proposed by authors whose research activities are based on large classes. According to the proposed activities, a booklet for both teacher and student was developed. The booklet mentioned carries out a structured planning based on Content - Based English and Communicative Language Learning methods. The topics for the preparation of this booklet were taken from the book Uncover 2, which is used by tenth graders at Técnico Salesiano high school. Similarly, the structured planning was taken from the format used in that high school. The results of the literature review show that the quality of learning is not directly proportional to the number of students per course, but the quality of the teacher’splanning, and the way he carries out his planning.
Description: 
El propósito de esta revisión bibliográfica fue el de recabar la mayor cantidad de actividades propuestas por autores cuyas investigaciones se basan en clases numerosas. De acuerdo a las actividades propuestas, se elaboró un folleto tanto para el profesor como para el alumno. El folleto mencionado lleva una planificación estructurada en base a los métodos Content – Based English y CommunicativeLanguageLearning. Los temas para la elaboración de dicho folleto fueron tomados del libro Uncover 2, el cual, es utilizado por los estudiantes de los décimos cursos del colegio Técnico Salesiano. De la misma manera, las planificaciones antes mencionadas fueron tomadas del formato utilizado en dicho colegio. Los resultados de la revisión bibliográfica muestran que la calidad de aprendizaje no es directamente proporcional a la cantidad de estudiantes por curso, sino, a la calidad de planificación por parte del maestro, al igual que su forma de dirigir y/o llevar a cabo su planificación.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26146
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdf.pdftexto completo8.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00