Publication: Autoevaluación del desempeño docente de educación física
Loading...
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Educational management is one of the most essential tools within teacher evaluation, since it allows establishing the characteristics and general and basic performances that teachers must perform to develop a quality teaching-learning process. Based on this premise, the objective of this research focuses on evaluating the professional training and performance of the 50 teachers who work in District 03D01 Azogues - Biblián - Déleg de Educación Física. A literature review methodology was used, with a quantitative approach using the Self-evaluation Teacher Evaluation Model determined by INEVAL and established in the area of Physical Education. The results obtained reveal that teacher performance has a rating of 63.36 / 100 which qualifies it as GOOD, which places teachers in a good performance on their part.
Description
La gestión educativa es una de las herramientas más esenciales dentro de la evaluación docente, ya que esta permite establecer las características y desempeños generales y básicos que deben realizar los docentes para desarrollar un proceso de enseñanzaaprendizaje de calidad. A partir de esta premisa el objetivo de esta investigación se centra en evaluar la formación profesional y el desempeño de los 50 docentes que laboran en el Distrito 03D01 Azogues – Biblián - Déleg de Educación Física. Se utilizó una metodología de revisión bibliografía, con un enfoque cuantitativo utilizando el Modelo de Evaluación Docente de autoevaluación determinado por el INEVAL y establecido al área de Educación Física. Los resultados obtenidos dan a conocer que el desempeño docente tiene una calificación de 63,36/100 que lo califica como BUENO, lo que sitúa a los docentes en un buen desempeño de su parte.
Keywords
Evaluación del docente, Eficacia del docente, Responsabilidad del docente
