Title: | The critical period hypothesis on english pronunciation of adults |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Critical Period Hypothesis on English Pronunciation of Adults |
Authors: | Gómez Muñoz, María Agusta |
metadata.dc.contributor.advisor: | Cabrera Moreno, Sandra Leonor |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | magublue21@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Lingüística |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del ingles Aprendizaje Pronunciación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 19-Nov-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 60 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;508 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Considering the assumption that young learners surpass adults’ abilities when
attempting to learn the pronunciation of a language, many authors allege the existence of a
critical period to master a language. Researchers assure that the Critical Period Hypothesis
(CPH) proposes a persuading position towards the relationship between age and language
learning. In this context, this study explores the influence of the CPH on the learning of
English pronunciation, and identifies the differences between children and adults when
learning such skill. The findings of twenty-seven research studies were thoroughly examined
to suggest that there are five main variables aside from age that should be analyzed in order
to fully understand the extent to which age impacts the learning process of English
pronunciation. These variables are: motivation, gender, relationship between L1 and L2,
language immersion in L2 environments and learning setting. In addition, these variables
demonstrate that young learners outperform adults due to cognitive abilities while adults
show that motivational aspects may contribute to the development of pronunciation in a
second language |
Description: | Considerando la creencia de que los niños superan las habilidades de los adultos
cuando intentan aprender la pronunciación de un idioma, muchos autores alegan la existencia
de un período crítico para dominarlo. Los investigadores aseguran que la hipótesis del
período crítico (CPH) propone una posición persuasiva hacia la relación entre la edad y el
aprendizaje de idiomas. Este estudio explora la influencia de la CPH en el aprendizaje de la
pronunciación en inglés e identifica las diferencias entre niños y adultos cuando aprenden
dicha habilidad. Los resultados de veintisiete estudios de investigación se examinaron a
fondo para sugerir que hay cinco variables principales, aparte de la edad, que deberían
analizarse para comprender completamente en qué medida la edad afecta el proceso de
aprendizaje de la pronunciación en inglés. Estas variables son: motivación, género, relación
entre la primera y segunda lengua, inmersión lingüística en entornos de la segunda lengua y
entorno de aprendizaje. Así mismo, estas variables demuestran que los estudiantes jóvenes
superan a los adultos debido a las habilidades cognitivas, mientras que los adultos muestran
que los aspectos motivacionales pueden contribuir al desarrollo de la pronunciación en un
segundo idioma |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35043 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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