The critical period hypothesis on english pronunciation of adults

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Date

2020-11-19

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Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

Considering the assumption that young learners surpass adults’ abilities when attempting to learn the pronunciation of a language, many authors allege the existence of a critical period to master a language. Researchers assure that the Critical Period Hypothesis (CPH) proposes a persuading position towards the relationship between age and language learning. In this context, this study explores the influence of the CPH on the learning of English pronunciation, and identifies the differences between children and adults when learning such skill. The findings of twenty-seven research studies were thoroughly examined to suggest that there are five main variables aside from age that should be analyzed in order to fully understand the extent to which age impacts the learning process of English pronunciation. These variables are: motivation, gender, relationship between L1 and L2, language immersion in L2 environments and learning setting. In addition, these variables demonstrate that young learners outperform adults due to cognitive abilities while adults show that motivational aspects may contribute to the development of pronunciation in a second language

Resumen

Considerando la creencia de que los niños superan las habilidades de los adultos cuando intentan aprender la pronunciación de un idioma, muchos autores alegan la existencia de un período crítico para dominarlo. Los investigadores aseguran que la hipótesis del período crítico (CPH) propone una posición persuasiva hacia la relación entre la edad y el aprendizaje de idiomas. Este estudio explora la influencia de la CPH en el aprendizaje de la pronunciación en inglés e identifica las diferencias entre niños y adultos cuando aprenden dicha habilidad. Los resultados de veintisiete estudios de investigación se examinaron a fondo para sugerir que hay cinco variables principales, aparte de la edad, que deberían analizarse para comprender completamente en qué medida la edad afecta el proceso de aprendizaje de la pronunciación en inglés. Estas variables son: motivación, género, relación entre la primera y segunda lengua, inmersión lingüística en entornos de la segunda lengua y entorno de aprendizaje. Así mismo, estas variables demuestran que los estudiantes jóvenes superan a los adultos debido a las habilidades cognitivas, mientras que los adultos muestran que los aspectos motivacionales pueden contribuir al desarrollo de la pronunciación en un segundo idioma

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del ingles, Aprendizaje, Pronunciación

Citation

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Código de tesis

TLI;508

Grado Académico

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