Title: | The effects of visual learning aids on english as foreign language students |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Visual Learning Aids on English as Foreign Language Students |
Authors: | Pesántez Sigüenza, Adriana Cecibel Brito Carmona, Jéssica Laura |
metadata.dc.contributor.advisor: | Piedra Carrión, Verónica Rosalía |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | adri-cps24@hotmail.com jesicabrito1996@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Lingüística Literatura Inglesa Pronunciación Enseñanza |
Issue Date: | 31-Jul-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 52 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;501 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The use of visual aids in the classroom has acquired an important role in English learning. This exploratory bibliographical research has focused on the ability of visual aids to improve the development of the four English language skills. Twenty-two studies were analyzed to answer the research questions. Most of the studies were published in the last five years, which are part of the technological era, and thanks to the technology nowadays, it is easier for the teachers to introduce visual aids in classrooms than in the past. The main criteria to select the studies were that these demonstrate different effects on the development of language skills through the use of visual aids. The results demonstrated that the use of visual aids in learning English as a foreign language had positive effects on learners of different ages. Visual aids helped English learners to develop their different language skills, especially vocabulary subskills. |
Description: | El uso de apoyos visuales en el aula ha adquirido un papel sustancial en el aprendizaje del inglés. Esta investigación bibliográfica se ha centrado en veinte y dos estudios los cuales analizan la capacidad que han tenido los apoyos visuales para mejorar el desarrollo de las cuatro habilidades del idioma inglés. La mayoría de los estudios se publicaron en los últimos cinco años, ya que gracias a la tecnología ahora es más factible introducir apoyos visuales en las aulas. El criterio principal para seleccionar los estudios es que demuestren que el uso de apoyos visuales ha causado impacto en el desarrollo de las diferentes destrezas de la lengua meta. Los resultados demostraron que el uso de éstos tuvo efectos positivos en estudiantes de diferentes edades que aprendían inglés como lengua extranjera. Los apoyos visuales facilitaron a los aprendices del inglés a desarrollar sus diferentes habilidades lingüísticas, y especialmente las habilidades secundarias de vocabulario. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34692 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|