Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34692
Title: The effects of visual learning aids on english as foreign language students
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Effects of Visual Learning Aids on English as Foreign Language Students
Authors: Pesántez Sigüenza, Adriana Cecibel
Brito Carmona, Jéssica Laura
metadata.dc.contributor.advisor: Piedra Carrión, Verónica Rosalía
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: adri-cps24@hotmail.com
jesicabrito1996@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Lingüística
Literatura Inglesa
Pronunciación
Enseñanza
Issue Date: 31-Jul-2020
metadata.dc.format.extent: 52 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;501
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The use of visual aids in the classroom has acquired an important role in English learning. This exploratory bibliographical research has focused on the ability of visual aids to improve the development of the four English language skills. Twenty-two studies were analyzed to answer the research questions. Most of the studies were published in the last five years, which are part of the technological era, and thanks to the technology nowadays, it is easier for the teachers to introduce visual aids in classrooms than in the past. The main criteria to select the studies were that these demonstrate different effects on the development of language skills through the use of visual aids. The results demonstrated that the use of visual aids in learning English as a foreign language had positive effects on learners of different ages. Visual aids helped English learners to develop their different language skills, especially vocabulary subskills.
Description: 
El uso de apoyos visuales en el aula ha adquirido un papel sustancial en el aprendizaje del inglés. Esta investigación bibliográfica se ha centrado en veinte y dos estudios los cuales analizan la capacidad que han tenido los apoyos visuales para mejorar el desarrollo de las cuatro habilidades del idioma inglés. La mayoría de los estudios se publicaron en los últimos cinco años, ya que gracias a la tecnología ahora es más factible introducir apoyos visuales en las aulas. El criterio principal para seleccionar los estudios es que demuestren que el uso de apoyos visuales ha causado impacto en el desarrollo de las diferentes destrezas de la lengua meta. Los resultados demostraron que el uso de éstos tuvo efectos positivos en estudiantes de diferentes edades que aprendían inglés como lengua extranjera. Los apoyos visuales facilitaron a los aprendices del inglés a desarrollar sus diferentes habilidades lingüísticas, y especialmente las habilidades secundarias de vocabulario.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34692
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)1.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00