Teaching English Listening and Speaking Skills Through Total Physical Response to Young Learners
Loading...
Date
2024-10-21
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
The purpose of this research synthesis is to analyze the teaching of listening and speaking
skills in English to young learners using the Total Physical Response method. To carry out the
research, 20 empirical studies published in the last 10 years were selected. In addition, the
following databases were used: Google Scholar, Scielo, Academia, ERIC, and ResearchGate.
The key terms used in this research were Total Physical Response, body movements,
gestures, effects, activities, English, and development of listening and speaking skills. The
results of this research synthesis demonstrated that the application of the Total Physical
Response method for teaching listening and speaking skills in English has positive effects on
young learners, as they exhibited active participation, motivation and engagement, improved
vocabulary, fluency, and pronunciation. Likewise, studies report that students reduced their
anxiety in the classroom. In addition, it was evidenced that the main activities implemented
based on the Total Physical Response method were imperative exercises, role-playing,
listening and repetition, use of gestures or body movements, and reading aloud.
Resumen
La finalidad de esta síntesis de investigación es analizar la enseñanza de habilidades de
comprensión auditiva y expresión oral en inglés en estudiantes jóvenes mediante el método
de Respuesta Física Total (Total Physical Response). Para llevar a cabo la investigación se
seleccionaron 20 estudios empíricos publicados en los últimos 10 años. Además, se utilizaron
las siguientes bases de datos como Google Scholar, Scielo, Academia, ERIC y
ResearchGate. Los términos claves utilizados en esta investigación fueron Respuesta Física
Total, movimientos corporales, gestos, efectos, actividades, inglés y desarrollo de las
capacidades de comprensión auditiva y expresión oral. Los resultados de esta síntesis de
investigación demostraron que la aplicación del método de Respuesta Física Total para la
enseñanza de las habilidades de comprensión auditiva y expresión oral en inglés tiene efectos
positivos en estudiantes jóvenes, ya que estos exhibieron una participación activa, motivación
y compromiso, mejora de vocabulario, fluidez y pronunciación. Asimismo, los estudios
reportan que los estudiantes redujeron su ansiedad en el aula de clase. Además, se evidenció
que las principales actividades implementadas basadas en el método de Respuesta Física
Total fueron ejercicios imperativos, juego de roles, escucha y repeticiones, uso de gestos o
movimientos corporales y lecturas en voz alta.
Keywords
Literatura Inglesa, Expresión oral, Idioma inglés
Citation
Código de tesis
TLI;640
Código de tesis
Grado Académico
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
