Teaching English Listening and Speaking Skills Through Total Physical Response to Young Learners

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024-10-21

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

The purpose of this research synthesis is to analyze the teaching of listening and speaking skills in English to young learners using the Total Physical Response method. To carry out the research, 20 empirical studies published in the last 10 years were selected. In addition, the following databases were used: Google Scholar, Scielo, Academia, ERIC, and ResearchGate. The key terms used in this research were Total Physical Response, body movements, gestures, effects, activities, English, and development of listening and speaking skills. The results of this research synthesis demonstrated that the application of the Total Physical Response method for teaching listening and speaking skills in English has positive effects on young learners, as they exhibited active participation, motivation and engagement, improved vocabulary, fluency, and pronunciation. Likewise, studies report that students reduced their anxiety in the classroom. In addition, it was evidenced that the main activities implemented based on the Total Physical Response method were imperative exercises, role-playing, listening and repetition, use of gestures or body movements, and reading aloud.

Resumen

La finalidad de esta síntesis de investigación es analizar la enseñanza de habilidades de comprensión auditiva y expresión oral en inglés en estudiantes jóvenes mediante el método de Respuesta Física Total (Total Physical Response). Para llevar a cabo la investigación se seleccionaron 20 estudios empíricos publicados en los últimos 10 años. Además, se utilizaron las siguientes bases de datos como Google Scholar, Scielo, Academia, ERIC y ResearchGate. Los términos claves utilizados en esta investigación fueron Respuesta Física Total, movimientos corporales, gestos, efectos, actividades, inglés y desarrollo de las capacidades de comprensión auditiva y expresión oral. Los resultados de esta síntesis de investigación demostraron que la aplicación del método de Respuesta Física Total para la enseñanza de las habilidades de comprensión auditiva y expresión oral en inglés tiene efectos positivos en estudiantes jóvenes, ya que estos exhibieron una participación activa, motivación y compromiso, mejora de vocabulario, fluidez y pronunciación. Asimismo, los estudios reportan que los estudiantes redujeron su ansiedad en el aula de clase. Además, se evidenció que las principales actividades implementadas basadas en el método de Respuesta Física Total fueron ejercicios imperativos, juego de roles, escucha y repeticiones, uso de gestos o movimientos corporales y lecturas en voz alta.

Keywords

Literatura Inglesa, Expresión oral, Idioma inglés

Citation

Código de tesis

TLI;640

Código de tesis

Grado Académico

Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés

Enlace al documento