Strategies for Teaching English to Students with Autism Spectrum Disorder (ASD)
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Date
2024-09-17
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This research synthesizes the results of twenty research articles published between 2013 and
2023, covering various educational contexts and levels of instruction. The analysis exposes a
wide range of strategies designed specifically to meet the unique needs ofstudents with autism
spectrum disorder (ASD). Key strategies identified include the use of visual aids, structured
teaching techniques, personalized instruction, and the incorporation oftechnology to enhance
student engagement. Visual aids are particularly effective, offering benefits such as improved
comprehension, vocabulary retention, and understanding of grammatical patterns.
Additionally, the integration of technology, including educational software and interactive
applications, is invaluable in maintaining student motivation and engagement by providing
interactive learning opportunities. However, some challenges may arise when implementing
these strategies. The most common problems include a lack of teacher training, limited
resources, inconsistent levels of government support, and cultural biases pose substantial
obstacles. In summary, despite progress in developing effective teaching methods for English
learners with ASD, more research is needed to addressexisting gaps and barriers. Prioritizing
teacher training, allocating resources appropriately, and considering cultural factors will be
crucial to ensuring that educational practices are appropriate and effective for students with
ASD.
Resumen
Esta investigación sintetiza los resultados de veinte artículos de investigación publicados entre
2013 y 2023, que abarcan diversos contextos educativos y niveles de instrucción. El análisis
expone una amplia gama de estrategias diseñadas específicamente para satisfacer las
necesidades únicas de los estudiantes con trastorno del espectro autista (TEA). Las
estrategias clave identificadas incluyen el uso de ayudas visuales, técnicas de enseñanza
estructuradas, instrucción personalizada y la incorporación de tecnología para mejorar la
participación de los estudiantes. Las ayudas visuales son particularmente efectivas y ofrecen
beneficios como una mejor comprensión, retención de vocabulario y comprensión de
patrones gramaticales. Además, la integración de la tecnología, incluido el software educativo
y las aplicaciones interactivas, es invaluable para mantener la motivación y el compromiso de
los estudiantes al brindarles oportunidades de aprendizaje interactivo. Sin embargo, pueden
surgir algunos desafíos al implementar estas estrategias. Los problemas más comunes
incluyen la falta de capacitación docente, recursos limitados, niveles inestables de apoyo
gubernamental y sesgos culturales que plantean obstáculos sustanciales. En resumen, a
pesar del progreso en el desarrollo de métodos de enseñanza efectivos para estudiantes de
inglés con TEA, se necesita más investigación para abordarlas brechas y barreras existentes.
Priorizar la formación docente, asignar recursos de manera adecuada y considerar los
factores culturales será crucial para garantizar que las prácticas educativas sean apropiadas
y efectivas para los estudiantes con TEA.
Keywords
Literatura Inglesa, Trastorno autista, Estrategias de enseñanza
Citation
Código de tesis
TLI;633
Código de tesis
Grado Académico
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
