Effects and Perceptions Regarding the Use of L1 for EFL Teaching

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024-09-11

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

The use of the first language (L1) in the English as a Foreign Language (EFL) classroom remains a contentious issue, with opinions divided between teachers who prefer not to utilize the mother tongue during English classes and those who do. This study aims to investigate and analyze the effects and purposes of L1 use on English teaching and the perceptions of students and teachers regarding the inclusion of L1 in EFL settings. Through the analysis of 22 studies with quantitative and qualitative designs, this work found that utilizing students' native language yields both positive and negative effects in the teaching-learning process of the target language. The analysis revealed that educators' perceptions were more frequently documented than those of learners. Despite this, there is a balance in the beliefs for and against L1 use between both groups. The exploration also identified the purposes behind teachers and pupils choosing to include L1 in English classes.

Resumen

El uso de la lengua materna (L1) en el aula de inglés como lengua extranjera (EFL) sigue siendo un tema polémico, con opiniones divididas entre docentes que optan por no usar la lengua nativa durante sus clases de inglés y docentes que sí la incorporan. Este estudio tiene como objetivo investigar y analizar las diferentes percepciones tanto de estudiantes como de profesores con respecto a la inclusión de la L1 en entornos de inglés como lengua extranjera, así como los efectos del uso de esta en la enseñanza del inglés. Esta síntesis de investigación revisó 22 estudios diferentes con diseños cualitativos y cuantitativos y concluyó que el uso de la lengua materna tiene efectos tanto positivos como negativos en el proceso de enseñanzaaprendizaje de la lengua de destino. El análisis reveló que las percepciones de los profesores se documentaron con más frecuencia que las de los estudiantes. A pesar de ello, existe un equilibrio en las creencias a favor y en contra del uso de L1 entre ambos grupos. El análisis también identificó los propósitos que tienen tanto los maestros como los estudiantes para emplear la L1 en las clases de inglés.

Keywords

Literatura Inglesa, Estudiantes, Proceso de enseñanza, Enseñanza del inglés

Citation

Código de tesis

TLI;625

Código de tesis

Grado Académico

Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés

Enlace al documento