Publication:
Teaching english vocabulary and online games to eighth grade students

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

El objetivo se basa en explorar el impacto del uso de juegos educativos en línea en comparación con los métodos tradicionales en clase, para enseñar el vocabulario de inglés a los estudiantes de octavo grado en la escuela Mercedes Vázquez Correa. De enfoque cuantitativo con una participación de 13 estudiantes. Por medio de un test de retención de vocabulario se obtuvieron los resultados en los cuales se demuestra que los estudiantes recuerdan una mayor cantidad de vocabulario por medio de los métodos tradicionales, sin embargo, el alumnado recuerda una mayor cantidad de palabras con precisión con el uso de los juegos en línea. Además, los datos de la encuesta revelan que los estudiantes se encuentran a gusto con los juegos en línea y que ellos prefieren aprender vocabulario con los juegos en internet que por medio de los dibujos o fichas en clase

Description

The objective is based on exploring the impact of the use of online educational games in comparison with traditional classroom methods to teach English vocabulary to eighth grade students at Mercedes Vázquez Correa School. Quantitative approach with a participation of 13 students. By means of a vocabulary retention test, results were obtained showing that students remember a greater amount of vocabulary by means of traditional methods; however, students remember a greater amount of words accurately with the use of online games. In addition, the survey data reveal that students are comfortable with online games and that they prefer to learn vocabulary through online games rather than through drawings or flashcards in class.

Keywords

Language instruction, Group instruction, Educational games

Citation

Collections