Publication:
Project-based learning and speech sub-skills for student motivation

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

The objectives were, first, to explore the sub-skills of speaking that students practice through PBL. Second, to analyze students' and teachers' perceptions of its use to enhance motivation. Twenty-seven high school students participated in the study. To obtain data, students were surveyed and their final products were evaluated through a rubric to assess fluency, pronunciation, vocabulary, and grammar. The results indicated that the PBA helped students practice the sub-skills of speaking. Although the students said in the interviews that they improved fluency, the results of the artifact assessment did not show this sub-skill as the highest. In terms of students' motivation, they felt they were more engaged to work on projects.

Description

Los objetivos fueron, en primer lugar, explorar las sub-habilidades del habla que los estudiantes practican a través del ABP. En segundo lugar, analizar las percepciones de alumnos y profesores sobre su uso para aumentar la motivación. Veintisiete estudiantes de secundaria participaron en el estudio. Para obtener datos, se realizaron encuestas a los estudiantes y se evaluaron sus productos finales a través de una rúbrica para evaluar la fluidez, la pronunciación, el vocabulario y la gramática. Los resultados indicaron que el ABP ayudó a los estudiantes a practicar las sub-habilidades de hablar. Si bien los estudiantes dijeron en las entrevistas que mejoraron la fluidez, los resultados de la evaluación del artefacto no muestran esta sub-destreza como la más alta. En cuanto a la motivación de los estudiantes, sintieron que estaban más comprometidos para trabajar en proyectos.

Keywords

Educational projects, Language instruction, Student projects

Citation

Collections