Publication: Gaming as a motivational strategy to teach English grammar
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Date
2023
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Abstract
This study describes the implementation of games-based learning to teach English grammar to children. It also evaluates the importance of using games as a pedagogical tool to teach English as a Foreign Language (EFL) to young learners. This study aims to analyze the effectiveness of the use of classroom and virtual games in learning English grammar in the seventh-grade students from "Alborada" school of Cuenca. This study includes a grammar pre- and post-test that was composed of 10 multiple choice questions and a survey that shows students’ opinion about the level of satisfaction of learning grammar with games and their effectiveness. The participants’ ages ranged from 10 to 12. Two groups of students were purposefully selected from all the seventh-grade groups. This study contributes to second language learning by conducting systematic research on the success of games as a tool for learning grammar.
Description
Este estudio describe la implementación del aprendizaje basado en juegos para enseñar gramática
inglesa a niños. También evalúa la importancia de usar juegos como una herramienta para enseñar
inglés como lengua extranjera (EFL) a niños. Este estudio tiene como objetivo analizar la
efectividad del uso de juegos presenciales y virtuales en el aprendizaje de la gramática inglesa en
los alumnos de séptimo grado del colegio “Alborada” de Cuenca. Este estudio incluye un pre y
post test de gramática que estuvo compuesto por 10 preguntas de opción múltiple y una encuesta
que muestra la opinión de los estudiantes sobre el nivel de satisfacción del aprendizaje de la
gramática con juegos y su efectividad. Las edades de los participantes oscilaban entre 10 y 12 años.
Se seleccionaron a propósito dos grupos de estudiantes, ambos de séptimo grado. Este estudio
contribuye al aprendizaje de una segunda lengua mediante la realización de una investigación
sistemática sobre la eficacia de los juegos como herramienta para el aprendizaje de la gramática.
Keywords
Virtual games, Motivation, Children, Learning grammar, Engagement, Classroom games
