Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/43463
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Heras Urgilés, Gerardo Esteban | - |
dc.contributor.author | Herrera Gómez, Liliana Elizabeth | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T19:31:56Z | - |
dc.date.available | 2023-11-29T19:31:56Z | - |
dc.date.issued | 2023-11-29 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/43463 | - |
dc.description | Hablar se ha considerado una habilidad esencial entre las cuatro habilidades lingüísticas para comunicarse en este mundo globalizado. Los profesores de inglés como lengua extranjera de todo el mundo han intentado utilizar diferentes estrategias para mejorar las habilidades orales de sus alumnos. Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo identificar los efectos del uso de cuentos de hadas en el desarrollo del habla en estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para responder a la pregunta de investigación se analizaron catorce estudios empíricos. Los hallazgos de esta síntesis de investigación muestran que los cuentos de hadas ayudan a los estudiantes a (1) mejorar su competencia comunicativa oral cuando aprenden inglés como lengua extranjera; (2) aumentar la motivación y la confianza en los estudiantes de inglés como lengua extranjera; y (3) activar la participación en los estudiantes. | en_US |
dc.description.abstract | Speaking has been considered an essential skill among the four language skills to communicate in this globalized world. EFL teachers all over the world have tried to use different strategies to improve their students’ speaking skills. This research synthesis aimed to identify the effects of the use of fairy tales on the development of the speaking skill in EFL learners. In order to answer the research question, fourteen empirical studies were analyzed. The findings of this research synthesis show that fairy tales help students to (1) improve their oral communicative competence when learning English as a foreign language; (2) increase motivation and self-confidence in EFL learners; and (3) activate participation in learners | en_US |
dc.description.uri | 0000-0001-7330-3721 | en_US |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.format.extent | 34 páginas | en_US |
dc.language.iso | spa | en_US |
dc.publisher | Universidad de Cuenca | en_US |
dc.relation.ispartof | TLI;611 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Literatura Inglesa | en_US |
dc.subject | Habilidades lingüísticas | en_US |
dc.subject | Competencias comunicativas | en_US |
dc.subject.other | CIUC::Pedagogía::Asignaturas::Lengua Extranjera | en_US |
dc.title | The Use of Fairy Tales to Reinforce Speaking Skills in EFL Learners | en_US |
dcterms.description | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa | en_US |
dcterms.spatial | Cuenca | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo-de-Titulación.pdf | Versión presentada (texto completo) | 527.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|