Title: | Narrativas transmedia: como medio de expansión del relato los casos de “Game of Thrones” y “The Witcher” |
Authors: | Guazha Morocho, Gissela Alexandra |
metadata.dc.contributor.advisor: | Vázquez, Pablo Antonio |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-4438-1779 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Informática::Inteligencia Artificial::Sistemas Multimedia |
Keywords: | Comunicación Social Plataformas de comunicación Consumidores mediáticos |
Issue Date: | 24-Aug-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 60 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | This research seeks to carry out an analysis to identify characteristics of transmedia products
within two non-native productions of Ecuador and in this way, to know if it is possible to generate
transmedia products within communication. For this, it is used as examples The Game of
Thrones production completed, and The Witcher that continues to broadcast. The research is
structured in four chapters that have been developed through a methodology of qualitative
approach, that is, documentary analysis of books, academic articles, these and other sources of
documentary character to obtain accurate data about the transmedia narrative. All this with the
aim of identifying the characteristics that a product must have to be considered transmedia, the
conceptualization that has been addressed and exemplified by different authors, the convergence
of media, new platforms and relationships with new audiences (prosumers). From the
investigation, it was possible to demonstrate that these television series are transmedia products,
since they comply with the characteristics described in chapter II. |
Description: | La presente investigación busca realizar un análisis para identificar características de productos
transmedia dentro de dos producciones no nativas de Ecuador y de esta forma, saber si es posible
generar productos transmedia dentro de la comunicación. Para ello, se utiliza como ejemplos The
Game of Thrones, producción finalizada, y The Witcher, que continúa en emisión. La investigación
se estructura en cuatro capítulos que han sido desarrollados a través de una metodología de
enfoque cualitativo, es decir, análisis documental de libros, artículos académicos, tesis y otras
fuentes de carácter documental para obtener datos precisos acerca de la narrativa transmedia.
Todo esto con el objetivo de identificar las características que debe tener un producto para ser
considerado transmedia, la conceptualización que ha sido abordada y ejemplificada por distintos
autores, la convergencia de medios, las nuevas plataformas y las relaciones con los nuevos
públicos (prosumidores). A partir de la investigación, se pudo demostrar que estas series de
televisión son productos transmedia, ya que cumplen con las características descritas en el
capítulo II. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42654 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TC;682 |
metadata.dcterms.description: | Licenciada en Ciencias de la Comunicación Social |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|