Title: | Strategies to foster motivation in english learners |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Strategies to Foster Motivation in English Learners |
Authors: | Carvajal Culcay, Pablo Israel |
metadata.dc.contributor.advisor: | Chica Cárdenas, Yola Indaura |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | pabloisra16@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Estrategia motivacional Motivación extrínseca Motivación intrínseca Estudiantes |
Issue Date: | 31-Jul-2020 |
metadata.dc.format.extent: | 60 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;503 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Motivational strategies to foster motivation are very helpful tools that teachers
can use to maintain or raise their students’ motivation in the classroom. The main goal
of this research study is to analyze what motivational strategies have been reported as
the most effective and used in the English classrooms. It is an exploratory bibliographic
research and fifteen empirical studies were chosen to answer the research questions. The
inclusion criteria for the literature review were research studies that apply motivational
strategies on different kinds of students, that were published in the last 15 years, and
applied in EFL classes. The results of this study indicate that only 7 of all the
motivational strategies used in the different research studies turned out effective and
motivational for English students. Also, after the application of motivational strategies,
teachers find advantages and disadvantages. Further research studies are recommended
in order to have a wide range of effective motivational strategies and to know more
about the effects of these strategies on students’ motivation |
Description: | Las estrategias motivacionales para fomentar la motivación son herramientas
muy útiles que los maestros pueden usar para mantener o aumentar la motivación de sus
alumnos en el aula. El objetivo principal de este estudio de investigación es analizar qué
estrategias motivacionales se han reportado como las más efectivas y utilizadas en las
aulas de inglés. Es una investigación bibliográfica exploratoria y se eligieron 15
estudios empíricos para responder las preguntas de investigación. Los criterios de
inclusión para la revisión de la literatura fueron estudios de investigación que aplican
estrategias de motivación en diferentes tipos de estudiantes, que se publicaron en los
últimos 15 años y que se aplicaron en las clases de EFL. Los resultados de este estudio
indican que solo 7 de todas las estrategias de motivación utilizadas en los diferentes
estudios de investigación resultaron efectivas y motivadoras para los estudiantes de
inglés. Además, después de la aplicación de estrategias motivacionales, los maestros
encontraron ventajas y desventajas. Se recomiendan más estudios de investigación para
tener una amplia gama de estrategias motivacionales efectivas y para saber más sobre
los efectos de estas estrategias en la motivación de los estudiantes |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34695 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|