Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31428
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Fajardo Dack, Tammy Mercedes | - |
dc.contributor.author | Merchán García, Verónica Elizabeth | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-19T12:27:10Z | - |
dc.date.available | 2018-10-19T12:27:10Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/31428 | - |
dc.description | Este trabajo de investigación analiza la necesidad de aplicar un nuevo estilo de enseñanza con estudiantes de Inglés de Segundo de Bachillerato de la Unidad Educativa Salesiana María Auxiliadora (UESMA), con el objeto de desarrollar e incrementar su motivación intrínseca en el aprendizaje. En este trabajo se intenta demostrar la presencia de bajos niveles de motivación intrínseca y autonomía percibida por parte de las estudiantes al aprender un segundo idioma, como lo es el inglés. Se presentan resultados significativos mediante el uso de una combinación de métodos que permiten triangular la información obtenida. Los resultados muestran la falta de motivación intrínseca y autonomía percibida en una importante cantidad de estudiantes. Una guía que promueve la adopción de un estilo de enseñanza que apoya a la autonomía para docentes es propuesta como posible solución. | es_ES |
dc.description.abstract | This research paper analyzes the necessity of applying a new teaching style with English students of Second of Bachillerato at Unidad Educativa Salesiana María Auxiliadora (UESMA) in order to develop and increase their learning intrinsic motivation. One of the attempts is to demonstrate the presence of low levels of intrinsic motivation and perceived autonomy in students when learning a second language, in this case English. Significant results were achieved using a combination of a set of methods that allowed to triangulate the gathered information. The results showed lack of intrinsic motivation and perceived autonomy in an important number of students. A guideline for promoting the adoption of an autonomy-supportive teaching style for teachers is proposed as a possible solution. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | TLI;481 | - |
dc.subject | Enseñanza Del Ingles | es_ES |
dc.subject | Motivacion Educativa | es_ES |
dc.subject | Gramatica | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Educacion | es_ES |
dc.title | Autonomy-supportive teaching for developing intrinsic motivation in english students of second of bachillerato at UESMA | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.ucuenca.paginacion | 98 páginas | es_ES |
dc.description.degree | Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa | es_ES |
dc.description.city | Cuenca | es_ES |
dc.ucuenca.id | 0102971843 | es_ES |
dc.ucuenca.idautor | 0104575329 | es_ES |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo de titulación.pdf | texto completo | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|