Publication:
Analyzing students’ behavior in a MOOC course: a process-oriented approach

dc.contributor.authorBernal, Franklin
dc.contributor.authorMaldonado Mahauad, Jorge Javier
dc.contributor.authorZúñiga Prieto, Miguel Ángel
dc.contributor.authorVeintimilla Reyes, Jaime Eduardo
dc.contributor.authorMejía Pesántez, Piedad Magali
dc.contributor.authorVillalba Condori, Klinge
dc.date.accessioned2021-01-19T15:12:30Z
dc.date.available2021-01-19T15:12:30Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractMassive Open Online Courses (MOOCs), are one of the most disruptive trends along the last 12 years. This is evidenced by the number of students enrolled since their emergence with over 101 million people taking one of the more than 11,400 MOOCs available. However, the approval rate of students in these types of courses is only about 5%. This has led to a great deal of interest among researchers in studying students’ behavior in these types of courses. The aim of this article is to explore the behavior of students in a MOOC. Specifically, to study students learning sequences and extract their behavioral patterns in the different study sessions. To reach the goal, using process mining techniques, process models of N = 1,550 students enrolled in a MOOC in Coursera were obtained. As a result, two groups of students were classified according to their study sessions, where differences were found both in the students’ interactions with the MOOC resources and in the way the lessons were approached on a weekly basis. In addition, students who passed the course repeated the assessments several times until they passed, without returning to review a video-lecture in advance. The results of this work contribute to extend the knowledge about students’ behavior in online environments.
dc.description.cityCopenhagen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1007/978-3-030-60128-7_24
dc.identifier.isbn978-3-030-60128-7
dc.identifier.issn1611-3349
dc.identifier.urihttps://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-60128-7_24
dc.language.isoes_ES
dc.publisherSpringer Verlag
dc.sourceLecture Notes in Computer Science
dc.subjectMOOC
dc.subjectStudy sessions
dc.subjectLearning strategies
dc.subjectProcess mining
dc.subjectLearning analytics
dc.titleAnalyzing students’ behavior in a MOOC course: a process-oriented approach
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.ucuenca.afiliacionBernal, F., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionMaldonado, J., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile; Maldonado, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionZuñiga, M., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionVeintimilla, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionMejia, P., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionVillalba, K., Universidad Continental, Arequipa, Peru
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio06 - Información y Comunicación (TIC)
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico061 - Información y Comunicación (TIC)
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaGAVRIEL SALVENDY (general chair),Purdue University, USA;CONSTANTINE STEPHANIDIS(General chair), University of Crete and ICS-FORTH, Greece
dc.ucuenca.conferenciaInternational Conference on Human-Computer Interaction
dc.ucuenca.correspondenciaMaldonado Mahauad, Jorge Javier, jorge.maldonado@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.fechafinconferencia2020-07-24
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2020-07-19
dc.ucuenca.idautorsgrp-4046-01
dc.ucuenca.idautor1102959051
dc.ucuenca.idautor0102498052
dc.ucuenca.idautor0103458394
dc.ucuenca.idautor0102791506
dc.ucuenca.idautorsgrp-4046-03
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.organizadorconferenciaHCI
dc.ucuenca.paisDINAMARCA
dc.ucuenca.urifuentehttps://link.springer.com/bookseries/558
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.volumenVolumen 12425
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8308470a-4f00-42c4-abbe-f34c5d4c7dd6
relation.isAuthorOfPublicationada8d73f-4494-46e7-9104-533e01f3e544
relation.isAuthorOfPublicationd94bf140-d22a-49aa-8164-d055fe5f0523
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8308470a-4f00-42c4-abbe-f34c5d4c7dd6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
documento.pdf
Size:
242.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
document

Collections