Publication:
Social justice in English learning in Ecuador: beliefs of indigenous higher education teachers and indigenous and mestizo student teachers

dc.contributor.authorCalle Calle, Ana María
dc.contributor.authorPichasaca Guamán, Cristian Roman
dc.contributor.authorLeón Vélez, María Verónica
dc.contributor.authorHeras Urgilés, Gerardo Esteban
dc.date.accessioned2023-07-14T19:55:59Z
dc.date.available2023-07-14T19:55:59Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractThe aim of this study was to explore indigenous teachers’ and indigenous and mestizo student teachers’ beliefs about social justice and English language learning in the Ecuadorian context. Based on data collected through interviews and one focus group session, it was found that many indigenous believe English might be a convenient tool for personal and professional development as well as intercultural communication. On the other hand, even though some laws have been passed and awareness has been raised in Ecuador regarding the need for social justice pertaining to indigenous people, the participants indicated that this community is still an underprivileged group.
dc.identifier.doi10.1080/13540602.2023.2191180
dc.identifier.issn1354-0602
dc.identifier.urihttp://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42397
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85150776702&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=e5bf453e748da9721f76020ea1f4d918&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28Social+justice+in+English+language+learning+in+Ecuador%3A+beliefs+of+indigenous+higher+education+teachers+and+indigenous+and+mestizo+student+teachers%29&sl=162&sessionSearchId=e5bf453e748da9721f76020ea1f4d918
dc.language.isoes_ES
dc.sourceTeachers and Teaching: Theory and Practice
dc.subjectEnglish language learning
dc.subjectSocial justice
dc.subjectTeacher beliefs
dc.subjectIndigenous people
dc.titleSocial justice in English learning in Ecuador: beliefs of indigenous higher education teachers and indigenous and mestizo student teachers
dc.title.alternative
dc.typeARTÍCULO
dc.ucuenca.afiliacionHeras, G., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionLeon, M., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionPichasaca, C., Instituto Superior Pedagógico Intercultural Bilingüe Quilloac, Cañar, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionCalle, A., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.3.1 Educación en general
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.3 Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio01 - Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0111 - Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico011 - Educación
dc.ucuenca.correspondenciaHeras Urgiles, Gerardo Esteban, esteban.heras@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.cuartilQ1
dc.ucuenca.factorimpacto1.167
dc.ucuenca.idautor0302480926
dc.ucuenca.idautor0104056593
dc.ucuenca.idautor0301453239
dc.ucuenca.idautor0102305562
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.urifuentehttps://www.tandfonline.com/journals/ctat20
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.volumenVolumen 29, número 4
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationd8bb46bd-f18e-43de-b400-ac6a5336706f
relation.isAuthorOfPublicatione3b85dbe-0f76-4ec9-872d-af5e6cda7772
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd8bb46bd-f18e-43de-b400-ac6a5336706f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
documento.pdf
Size:
581.57 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
document

Collections