Publication:
Can feedback based on predictive data improve learners' passing rates in MOOCs? a preliminary analysis

dc.contributor.authorPérez Sanagustín, María del Mar
dc.contributor.authorPérez Álvarez, Ronald Antonio
dc.contributor.authorMaldonado Mahauad, Jorge Javier
dc.contributor.authorVillalobos, Esteban
dc.contributor.authorHilleger, Isabel
dc.contributor.authorHernández Correa, Josefina
dc.contributor.authorSapunar, Diego
dc.contributor.authorMoreno Marcos, Pedro Manuel
dc.contributor.authorMuñoz Merino, Pedro
dc.contributor.authorDelgado Kloos, Carlos
dc.contributor.authorImaz, Jon
dc.date.accessioned2022-02-10T16:20:24Z
dc.date.available2022-02-10T16:20:24Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractThis work in progress paper investigates if timely feedback increases learners’ passing rate in a MOOC. An experiment conducted with 2,421 learners in the Coursera platform tests if weekly messages sent to groups of learners with the same probability of dropping out the course can improve retention. These messages can contain information about: (1) the average time spent in the course, or (2) the average time per learning session, or (3) the exercises performed, or (4) the video-lectures completed. Preliminary results show that the completion rate increased 12% with the intervention compared with data from 1,445 learners that participated in the same course in a previous session without the intervention. We discuss the limitations of these preliminary results and the future research derived from them.
dc.description.cityPotsdam
dc.identifier.doi10.1145/3430895.3460991
dc.identifier.isbn978-145038215-1
dc.identifier.issn0000-0000
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85108120489&doi=10.1145%2f3430895.3460991&origin=inward&txGid=a7915ed189d9e98084e76f2f51756552
dc.language.isoes_ES
dc.publisherAssociation for Computing Machinery
dc.sourceL@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale
dc.subjectFeedback
dc.subjectMOOC
dc.subjectPrediction
dc.subjectSelf regulated learning
dc.titleCan feedback based on predictive data improve learners' passing rates in MOOCs? a preliminary analysis
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.ucuenca.afiliacionPérez, M., Université Toulouse III Paul Sabatier (Toulouse), Toulouse, Francia
dc.ucuenca.afiliacionPérez, R., Universidad de Costa Rica, San José, Costa rica
dc.ucuenca.afiliacionMaldonado, J., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionVillalobos, E., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile
dc.ucuenca.afiliacionHilleger, I., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile
dc.ucuenca.afiliacionHernández, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.afiliacionSapunar, D., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.afiliacionMoreno, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.afiliacionMuñoz, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.afiliacionDelgado, C., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.afiliacionImaz, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio07 - Ingeniería, Industria y Construcción
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0714 - Electrónica y Automatización
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico071 - Ingeniería y Profesiones Afines
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaMar Pérez-Sanagustín, Paul Sabatier University Toulouse III, France Marcus Specht, TU Delft, Netherlands Amy Ogan, Carnegie Mellon University, USA
dc.ucuenca.conferencia8th Annual ACM Conference on Learning at Scale, L@S 2021
dc.ucuenca.embargoend2023-02-10
dc.ucuenca.embargointerno2023-02-10
dc.ucuenca.fechafinconferencia2021-06-25
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2021-06-22
dc.ucuenca.idautor0000-0001-9854-9963
dc.ucuenca.idautor0000-0002-5544-0770
dc.ucuenca.idautor1102959051
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-04
dc.ucuenca.idautor0000-0001-5270-7655
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-06
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-07
dc.ucuenca.idautor0000-0003-0835-1414
dc.ucuenca.idautor0000-0002-2552-4674
dc.ucuenca.idautor0000-0003-4093-3705
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-11
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.organizadorconferenciaChristoph Meinel, Hasso Plattner Institute for Digital Engineering Potsdam, Germany
dc.ucuenca.paisALEMANIA
dc.ucuenca.urifuentehttps://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3430895
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.volumenVolumen 0
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8308470a-4f00-42c4-abbe-f34c5d4c7dd6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8308470a-4f00-42c4-abbe-f34c5d4c7dd6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 2 of 2
Loading...
Thumbnail Image
Name:
prePostPrint.pdf
Size:
722.49 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
prePostPrint
Loading...
Thumbnail Image
Name:
documento.pdf
Size:
1.33 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
document

Collections