Publication:
The Reality of CLIL in Public Schools in Ecuador

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Springer Nature

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

This study examines Ecuadorian EFL teachers’ CLIL knowledge and pedagogical practices. An online questionnaire and class observations were designed for data collection. The questionnaire was filled out by 105 participants. Confirmatory factor analysis revealed four latent dimensions of CLIL practices which were also evidenced in the observations: guiding input and supporting cognitive skills, supporting output, focusing on content, and languaging (oral language). Teachers’ lack of knowledge of CLIL principles hinders content and language integration in classes. Implications for teacher training and future research are discussed.

Description

Este estudio examina el conocimiento y las prácticas pedagógicas de los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) en Ecuador sobre CLIL. Se diseñó un cuestionario en línea y se realizaron observaciones de clases para la recolección de datos. El cuestionario fue completado por 105 participantes. El análisis factorial confirmatorio reveló cuatro dimensiones latentes de prácticas CLIL que también se evidenciaron en las observaciones: guiar la entrada y apoyar las habilidades cognitivas, apoyar la producción, enfocarse en el contenido y el lenguaje (lenguaje oral). La falta de conocimiento de los principios CLIL por parte de los profesores obstaculiza la integración del contenido y el idioma en las clases. Se discuten las implicaciones para la formación de profesores y la investigación futura.

Keywords

EFL teachers, CLIL, EFL practices

Citation

Collections