Publication: Toward a sustainability balanced scorecard for managing corporate social responsibility: a conceptual model
Loading...
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Springer
Abstract
The Sustainability Balanced Scorecard (SBSC) allows companies to track organizational operations and measure their impact on company objectives. To monitor the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) activities and ensure its alignment with the company’s strategy, CSR elements need to be integrated into the organization’s dashboards. The main goals of this study are threefold: (1) identify the main CSR elements and the proposal of an analysis scheme for CSR’s strategies; (2) assess local and regional CSR implementations using the previously identified elements, and (3) incorporate the identified CSR metrics into a management dashboard based on the findings of the previous steps. Both a systematic literature review and in-depth analysis of case studies were used in this study. The results show that four elements: principles, dimensions, stakeholders, and means can be applied to analyze CSR strategies consistently. In addition, a structure for a management dashboard that incorporates subcategories and indicators for the assessment of sustainable CSR strategies aligned with the company goals is proposed.
Description
El Sustainability Balanced Scorecard (SBSC) permite a las empresas realizar un seguimiento de las operaciones organizativas y medir su impacto en los objetivos de la empresa. Para monitorear el impacto de las actividades de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) y asegurar su alineación con la estrategia de la empresa, los elementos de RSE deben integrarse en los cuadros de mando de la organización. Los principales objetivos de este estudio son tres: (1) identificar los principales elementos de RSE y la propuesta de un esquema de análisis de las estrategias de RSE; (2) evaluar las implementaciones de RSE locales y regionales utilizando los elementos previamente identificados, y (3) incorporar las métricas de RSE identificadas en un panel de gestión basado en los hallazgos de los pasos anteriores. En este estudio se utilizaron tanto una revisión sistemática de la literatura como un análisis en profundidad de los estudios de casos. Los resultados muestran que cuatro elementos: principios, dimensiones, partes interesadas y medios se pueden aplicar para analizar las estrategias de RSE de manera consistente. Además, se propone una estructura para un cuadro de mando de gestión que incorpora subcategorías e indicadores para la evaluación de estrategias de RSE sostenibles alineadas con los objetivos de la empresa.
Keywords
CSR management dashboard, Sustainability balanced scorecard, CSR, CSR elements
