Publication:
Towards deep learning in the university through collaborative instructional design based on learning outcomes and threshold concepts

dc.contributor.authorMorales Ordoñez, Isaac Andres
dc.contributor.authorBravo Torres, Jack Fernando
dc.contributor.authorPérez Fernández, María Dolores
dc.contributor.authorBravo Torres, Wilson Daniel
dc.date.accessioned2023-01-17T17:02:45Z
dc.date.available2023-01-17T17:02:45Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractThis article presents a proposal for the development of a collaborative curriculum and instructional design at the university. It starts from the premise that teaching-learning processes at any level of training must be designed, managed and implemented in a collaborative way, supported by teacher structures grouped around their domains of knowledge. Moreover, we consider as central axes of all curricular and instructional design a correct selection and structuring of the contents to be studied, based on the identification of the conceptual structures of the topics under study (threshold concepts and their interlinkages) together with an appropriate definition of the desired learning outcomes and evaluation tools.
dc.description.cityMadrid
dc.identifier.doi10.5220/0011092200003182
dc.identifier.isbn978-989758562-3
dc.identifier.issn2184-5026
dc.identifier.urihttp://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40751
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85140878942&doi=10.5220%2f0011092200003182&origin=inward&txGid=5738db546c466319ed4ce0d87fa3d876
dc.language.isoes_ES
dc.publisherUniversidad Politécnica de Madrid
dc.sourceInternational Conference on Computer Supported Education, CSEDU - Proceedings
dc.subjectThreshold concepts
dc.subjectCollaborative teaching
dc.subjectConceptual structure of knowledge
dc.subjectLearning outcomes
dc.subjectTeacher cloisters
dc.titleTowards deep learning in the university through collaborative instructional design based on learning outcomes and threshold concepts
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.ucuenca.afiliacionBravo, W., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionBravo, J., Universidad Politécnica Salesiana, Cuenca, Ecuador; Bravo, J., Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Madrid, España
dc.ucuenca.afiliacionMorales, I., Universidad de Cuenca, Facultad de Odontología, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionPérez, M., Universidad Politécnica Salesiana, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.3.1 Educación en general
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.3 Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio01 - Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0111 - Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico011 - Educación
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaCSEDU 2022
dc.ucuenca.conferencia14th International Conference on Computer Supported Education
dc.ucuenca.correspondenciaMorales Ordoñez, Isaac Andres, isaac.morales@ucuenca.ec
dc.ucuenca.fechafinconferencia2022-04-24
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2022-04-22
dc.ucuenca.idautor0000-0001-5026-8660
dc.ucuenca.idautor1103709356
dc.ucuenca.idautor0104422688
dc.ucuenca.idautor0000-0001-9994-6063
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones
dc.ucuenca.organizadorconferenciaCSEDU 2022
dc.ucuenca.paisESPAÑA
dc.ucuenca.urifuentehttps://csedu.scitevents.org/?y=2022
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.volumenVolumen 2
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication1322e74c-127c-40b0-9168-debcbf154e96
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1322e74c-127c-40b0-9168-debcbf154e96

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
documento.pdf
Size:
298.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
document

Collections