Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42620
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Heras Urgilés, Gerardo Esteban | - |
dc.contributor.author | Alvarado Alvarado, Gabriela del Rocío | - |
dc.contributor.author | Rea Chique, David Andrés | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-21T18:57:26Z | - |
dc.date.available | 2023-08-21T18:57:26Z | - |
dc.date.issued | 2023-08-21 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42620 | - |
dc.description | La desmotivación es un tema que no ha recibido mucha atención en el área de la enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Este estudio tuvo como objetivo analizar los factores que desmotivan a los estudiantes al aprender inglés como lengua extranjera en colegios públicos y privados de Cuenca, Ecuador. Los participantes seleccionados fueron 20 estudiantes de ambos sexos pertenecientes a colegios privados (10) y públicos (10). Este estudio de métodos mixtos aplicó instrumentos cuantitativos y cualitativos para la obtención de datos. Los 20 participantes respondieron a un cuestionario y 4 de ellos también participaron en una entrevista. Los resultados mostraron los siguientes factores como las principales causas de desmotivación en su proceso de aprendizaje del Inglés: (1) bajas calificaciones, (2) aulas pequeñas con poca ventilación e iluminación, (3) falta de materiales didácticos y/o interactivos, (4) ausencia de integración de herramientas tecnológicas, (5) libro de texto, (6) falta de comprensión del idioma (contenidos de nivel avanzado). | en_US |
dc.description.abstract | Demotivation is a topic that has not received much attention in the area of teaching and learning English as a foreign language. This study aimed to analyze the demotivational factors that discourage students from learning English as a foreign language in public and private high schools in Cuenca, Ecuador. The selected participants were 20 male and female students belonging to private (10) and public (10) high schools. This mixed-methods study implemented quantitative and qualitative instruments for gathering the data. The 20 participants answered a questionnaire, and 4 of them also participated in an interview. The results showed the following factors as the main demotivators in their English learning process: (1) low scores, (2) small classrooms with poor ventilation and illumination, (3) lack of didactic and/or interactive materials, (4) absence of integration of technological tools, (5) textbook, (6) lack of understanding of the language (advanced level content). | en_US |
dc.description.uri | 0000-0001-7330-3721 | en_US |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.format.extent | 51 páginas | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Universidad de Cuenca | en_US |
dc.relation.ispartof | TLI;596 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Literatura Inglesa | en_US |
dc.subject | Pedagogía escolar | en_US |
dc.subject | Didáctica | en_US |
dc.subject.other | CIUC::Ciencias del Lenguaje::Comunicación-Lengua | en_US |
dc.title | Describing Factors which Demotivate High School Students when Learning English as a Foreign Language: A Case Study | en_US |
dc.type | bachelorThesis | en_US |
dcterms.description | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés | en_US |
dcterms.spatial | Cuenca, Ecuador | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo-de-Titulación.pdf | Versión presentada (texto completo) | 612.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|