Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41033
Título : Critical governance dimensions of public higher education institutions comparision in Ecuador, a retro perspective
Otros títulos : Comparación de dimensiones críticas de gobernanza de instituciones de educación superior públicas en Ecuador, una perspectiva retro
Autor: Peralta Vallejo, Ximena Katherine
Peralta Vintimilla, Wilson Geovanny
Correspondencia: Peralta Vallejo, Ximena Katherine, ximena.peraltav@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : University governance
Public university
Participation
Accountability
Case study
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 5. Ciencias Sociales
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 5.3.1 Educación en general
Área de conocimiento FRASCATI específico: 5.3 Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO amplio: 01 - Educación
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0111 - Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO específico: 011 - Educación
Fecha de publicación : 2022
Volumen: Volumen 0, número 0
Fuente: DIGITAL LIBRARY
metadata.dc.identifier.doi: 10.21125/inted.2022.2395
Editor: INTED2022
Ciudad: 
Barcelona
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Nowadays, Governance is an important management tool which is implemented in different fields. One relevant sector is the public Higher Educations Institutions-HEIs. Therefore, initially it is presented their decision-making under a management approach in Europe, Asia, United States of America and Latin America. Furthermore, it is described the general situation of public HEIs in Ecuador; consequently, it is identified their management models, which allows to explain governance in this context. Following, it is described a model of governance assessment which starts identifying the main stakeholders of the public HEIs of the zone six (Ecuador), and evaluates five dimensions: Management and Administration, Participation, Accountability, Autonomy and Transparency. Hence, this article aims to comprehend the influence of two critical dimensions of Governance: Participation and Accountability, in the final assessment, examining their components. The selected methodology is an explanatory case study because it contrasts the indicators results, identifying critical points and generating a precise feedback.
URI : https://library.iated.org/view/PERALTA2022CRI
URI Fuente: https://library.iated.org
ISBN : 978-84-09-37758-9
ISSN : 2340-1079
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf163.27 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00