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Título : Confirmatory factor analysis of a scale of job satisfaction and organizational commitment among hotel service employees in Ecuador
Otros títulos : Análisis factorial confirmatorio de una escala de satisfacción y compromiso laboral organizativo en los empleados del servicio hotelero del Ecuador
Autor: Muñoz Fernández, Guzmán Antonio
Serrano Lopez, Ana Lucia
Astudillo Duran, Silvana Vanessa
Correspondencia: Serrano Lopez, Ana Lucia, analucia_serrano@hotmail.com
Palabras clave : Professional development
Labor satisfaction
Labor implication
Labor commitment
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 5. Ciencias Sociales
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 5.9.2 Turismo y Desarrollo Social
Área de conocimiento FRASCATI específico: 5.9 Otras Ciencias Sociales
Área de conocimiento UNESCO amplio: 03 - Ciencias Sociales, Periodismo e Información
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0314 - Sociología y Estudios Culturales
Área de conocimiento UNESCO específico: 031 - Ciencias Sociales y Ciencias del Comportamiento
Fecha de publicación : 2022
Volumen: Número 24
Fuente: Investigaciones Turisticas
metadata.dc.identifier.doi: 10.14198/INTURI2022.24.4
Tipo: ARTÍCULO
Abstract: 
This study has the objective of validating a scale to assess the satisfaction and the organizational labor commitment among the employees of the hotel service of Ecuador. To do this, the Confirming Factorial Analysis with Software AMOS IBM is used. The study was conducted with a sample of 914 employees of the hotel sector of the three main cities of Ecuador: Quito, Guayaquil and Cuenca. The adjustment indices (χ2, GFI, CFI, AGFI, IFI, TLI, NFI χ2/DF and AIC) enable the problems of the satisfaction and the organizational commitment problems to be approached through six dimensions. These dimensions are: satisfaction with the activities, satisfaction with the allowances, satisfaction with professional development, labor implication, labor pride and labor disappointment. The results verify that the instrument is valid and reliable with this dimensionality. The study discusses the possibility of grouping the three first dimensions as if they were endogenous variables in the variable of satisfaction, with the remaining four being grouped as endogenous variables in the variable of organizational commitment.
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40865
https://investigacionesturisticas.ua.es/article/view/18939
URI Fuente: https://investigacionesturisticas.ua.es/about
ISSN : 21745609
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