Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40865
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMuñoz Fernández, Guzmán Antonio
dc.contributor.authorSerrano Lopez, Ana Lucia
dc.contributor.authorAstudillo Duran, Silvana Vanessa
dc.date.accessioned2023-01-24T22:58:00Z-
dc.date.available2023-01-24T22:58:00Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn21745609
dc.identifier.urihttp://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40865-
dc.identifier.urihttps://investigacionesturisticas.ua.es/article/view/18939
dc.description.abstractThis study has the objective of validating a scale to assess the satisfaction and the organizational labor commitment among the employees of the hotel service of Ecuador. To do this, the Confirming Factorial Analysis with Software AMOS IBM is used. The study was conducted with a sample of 914 employees of the hotel sector of the three main cities of Ecuador: Quito, Guayaquil and Cuenca. The adjustment indices (χ2, GFI, CFI, AGFI, IFI, TLI, NFI χ2/DF and AIC) enable the problems of the satisfaction and the organizational commitment problems to be approached through six dimensions. These dimensions are: satisfaction with the activities, satisfaction with the allowances, satisfaction with professional development, labor implication, labor pride and labor disappointment. The results verify that the instrument is valid and reliable with this dimensionality. The study discusses the possibility of grouping the three first dimensions as if they were endogenous variables in the variable of satisfaction, with the remaining four being grouped as endogenous variables in the variable of organizational commitment.
dc.language.isoes_ES
dc.sourceInvestigaciones Turisticas
dc.subjectProfessional development
dc.subjectLabor satisfaction
dc.subjectLabor implication
dc.subjectLabor commitment
dc.titleConfirmatory factor analysis of a scale of job satisfaction and organizational commitment among hotel service employees in Ecuador
dc.title.alternativeAnálisis factorial confirmatorio de una escala de satisfacción y compromiso laboral organizativo en los empleados del servicio hotelero del Ecuador
dc.typeARTÍCULO
dc.ucuenca.idautor0000-0003-4521-4793
dc.ucuenca.idautor0103923363
dc.ucuenca.idautor0103086492
dc.identifier.doi10.14198/INTURI2022.24.4
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio03 - Ciencias Sociales, Periodismo e Información
dc.ucuenca.afiliacionSerrano, A., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionMuñoz, G., Universidad de Córdoba, Córdoba, España
dc.ucuenca.afiliacionAstudillo, S., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.correspondenciaSerrano Lopez, Ana Lucia, analucia_serrano@hotmail.com
dc.ucuenca.volumenNúmero 24
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.factorimpacto0.195
dc.ucuenca.cuartilQ3
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.9 Otras Ciencias Sociales
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.9.2 Turismo y Desarrollo Social
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico031 - Ciencias Sociales y Ciencias del Comportamiento
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0314 - Sociología y Estudios Culturales
dc.ucuenca.urifuentehttps://investigacionesturisticas.ua.es/about
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf358.1 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00