Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40728
Título : Data mining techniques for analysing data extracted from serious games: a systematic literature review
Autor: Orellana Cordero, Marcos
Cedillo Orellana, Irene Priscila
Acosta Urigüen, María Inés
Palabras clave : Systematic review
Serious games
Data mining
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.10.2 Nano-Procesos [Aplicaciones a Nano-Escala]
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.10 NanoTecnología
Área de conocimiento UNESCO amplio: 07 - Ingeniería, Industria y Construcción
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0724 - Minería y Extracción
Área de conocimiento UNESCO específico: 072 - Fabricacion y Procesos
Fecha de publicación : 2022
Volumen: Volumen 0, número 0
Fuente: International Conference on Information and Communication Technologies for Ageing Well and e-Health, ICT4AWE - Proceedings
metadata.dc.identifier.doi: 10.5220/0011042900003188
Editor: Universidad de Toulous, Universidad de Limoges, Laboratorio de Investigación de Robótica
Ciudad: 
Aquisgrán
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Serious games are applications that pursue, on the one hand, the users' entertainment and, on the other hand, look to promote their learning, cognitive stimulation, among reaching other objectives. Moreover, data generated from those games (e.g., demographic information, gaming precision, user efficiency) provide insights helpful in improving certain aspects such as the attention and memory of the gamers. Therefore, applying data mining techniques over those data allows obtaining multiple patterns to improve the game interface, identify preferences, discover, predict, train, and stimulate the users' cognitive situation, among other aspects, to reach the games' objectives. Unfortunately, although several solutions have been addressed about this topic, no secondary studies have been found to condensate research that uses data mining to extract patterns from serious games. Thus, this paper presents a Systematic Literature Review (SLR) to extract such evidence from studies reported between 2001 and 2021. Besides, this SLR aims to answer research questions involving serious games solutions that train the cognitive functions of th
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40728
https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85140969498&doi=10.5220%2f0011042900003188&origin=inward&txGid=d17dbbb46d393ab93b391feb28fff8d3
URI Fuente: https://www.proceedings.com/64165.html
ISBN : 978-989758566-1
ISSN : 21844984
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf585.46 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00