Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38799
Título : A monitoring infrastructure for the quality assessment of cloud services
Autor: Cedillo Orellana, Irene Priscila
Gonzalez Huerta, Javier
Abrahao, Silvia Mara
Insfrán, Emilio
Correspondencia: Cedillo Orellana, Irene Priscila, priscila.cedillo@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : Model driven engineering
Models at runtime
Quality assessment
Cloud services
Service level agreements
Software as a service
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 1. Ciencias Naturales y Exactas
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 1.2.1 Ciencias de la Computación
Área de conocimiento FRASCATI específico: 1.2 Informática y Ciencias de la Información
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2016
Volumen: Volumen 17
Fuente: Transforming Healthcare Through Information Systems
metadata.dc.identifier.doi: 10.1007/978-3-319-30133-4_2
Editor: Springer Nature
Ciudad: 
Harbin
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Service Level Agreements (SLAs) specify the strict terms under which cloud services must be provided. The assessment of the quality of services being provided is critical for both clients and service providers. In this context, stakeholders must be capable of monitoring services delivered as Software as a Service (SaaS) at runtime and of reporting any eventual non-compliance with SLAs in a comprehensive and flexible manner. In this paper, we present the definition of an SLA compliance monitoring infrastructure, which is based on the use of models@ run.time, its main components and artifacts, and the interactions among them. We place emphasis on the configuration of the artifacts that will enable the monitoring, and we present a prototype that can be used to perform this monitoring. The feasibility of our proposal is illustrated by means of a case study, which shows the use of the components and artifacts in the infrastructure and the configuration of a specific plan with which to monitor the services deployed on the Microsoft Azure© platform.
URI : https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-30133-4_2
URI Fuente: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-30133-4_2
ISBN : 978-3-319-30133-4
ISSN : 0000-0000
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdfdocument1.24 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00