Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38025
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pérez Sanagustín, María del Mar | - |
dc.contributor.author | Pérez Álvarez, Ronald Antonio | - |
dc.contributor.author | Maldonado Mahauad, Jorge Javier | - |
dc.contributor.author | Villalobos, Esteban | - |
dc.contributor.author | Hilleger, Isabel | - |
dc.contributor.author | Hernández Correa, Josefina | - |
dc.contributor.author | Sapunar, Diego | - |
dc.contributor.author | Moreno Marcos, Pedro Manuel | - |
dc.contributor.author | Muñoz Merino, Pedro | - |
dc.contributor.author | Delgado Kloos, Carlos | - |
dc.contributor.author | Imaz, Jon | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-10T16:20:24Z | - |
dc.date.available | 2022-02-10T16:20:24Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.isbn | 978-145038215-1 | - |
dc.identifier.issn | 0000-0000 | - |
dc.identifier.uri | https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85108120489&doi=10.1145%2f3430895.3460991&origin=inward&txGid=a7915ed189d9e98084e76f2f51756552 | - |
dc.description.abstract | This work in progress paper investigates if timely feedback increases learners’ passing rate in a MOOC. An experiment conducted with 2,421 learners in the Coursera platform tests if weekly messages sent to groups of learners with the same probability of dropping out the course can improve retention. These messages can contain information about: (1) the average time spent in the course, or (2) the average time per learning session, or (3) the exercises performed, or (4) the video-lectures completed. Preliminary results show that the completion rate increased 12% with the intervention compared with data from 1,445 learners that participated in the same course in a previous session without the intervention. We discuss the limitations of these preliminary results and the future research derived from them. | - |
dc.language.iso | es_ES | - |
dc.publisher | Association for Computing Machinery | - |
dc.source | L@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale | - |
dc.subject | Feedback | - |
dc.subject | MOOC | - |
dc.subject | Prediction | - |
dc.subject | Self regulated learning | - |
dc.title | Can feedback based on predictive data improve learners' passing rates in MOOCs? a preliminary analysis | - |
dc.type | ARTÍCULO DE CONFERENCIA | - |
dc.description.city | Potsdam | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0001-9854-9963 | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0002-5544-0770 | - |
dc.ucuenca.idautor | 1102959051 | - |
dc.ucuenca.idautor | SGRP-5016-04 | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0001-5270-7655 | - |
dc.ucuenca.idautor | SGRP-5016-06 | - |
dc.ucuenca.idautor | SGRP-5016-07 | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0003-0835-1414 | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0002-2552-4674 | - |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0003-4093-3705 | - |
dc.ucuenca.idautor | SGRP-5016-11 | - |
dc.identifier.doi | 10.1145/3430895.3460991 | - |
dc.ucuenca.embargoend | 2023-02-10 | - |
dc.ucuenca.version | Versión publicada | - |
dc.ucuenca.embargointerno | 2023-02-10 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 07 - Ingeniería, Industria y Construcción | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Pérez, M., Université Toulouse III Paul Sabatier (Toulouse), Toulouse, Francia | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Pérez, R., Universidad de Costa Rica, San José, Costa rica | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Maldonado, J., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Villalobos, E., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Hilleger, I., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Hernández, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Sapunar, D., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Moreno, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Muñoz, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Delgado, C., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Imaz, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España | - |
dc.ucuenca.volumen | Volumen 0 | - |
dc.ucuenca.indicebibliografico | SCOPUS | - |
dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 2. Ingeniería y Tecnología | - |
dc.ucuenca.pais | ALEMANIA | - |
dc.ucuenca.conferencia | 8th Annual ACM Conference on Learning at Scale, L@S 2021 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado | 2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 071 - Ingeniería y Profesiones Afines | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0714 - Electrónica y Automatización | - |
dc.ucuenca.fechainicioconferencia | 2021-06-22 | - |
dc.ucuenca.fechafinconferencia | 2021-06-25 | - |
dc.ucuenca.organizadorconferencia | Christoph Meinel, Hasso Plattner Institute for Digital Engineering Potsdam, Germany | - |
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferencia | Mar Pérez-Sanagustín, Paul Sabatier University Toulouse III, France Marcus Specht, TU Delft, Netherlands Amy Ogan, Carnegie Mellon University, USA | - |
dc.ucuenca.urifuente | https://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3430895 | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
prePostPrint.pdf | prePostPrint | 722.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
documento.pdf | document | 1.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|