Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38025
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPérez Sanagustín, María del Mar-
dc.contributor.authorPérez Álvarez, Ronald Antonio-
dc.contributor.authorMaldonado Mahauad, Jorge Javier-
dc.contributor.authorVillalobos, Esteban-
dc.contributor.authorHilleger, Isabel-
dc.contributor.authorHernández Correa, Josefina-
dc.contributor.authorSapunar, Diego-
dc.contributor.authorMoreno Marcos, Pedro Manuel-
dc.contributor.authorMuñoz Merino, Pedro-
dc.contributor.authorDelgado Kloos, Carlos-
dc.contributor.authorImaz, Jon-
dc.date.accessioned2022-02-10T16:20:24Z-
dc.date.available2022-02-10T16:20:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.isbn978-145038215-1-
dc.identifier.issn0000-0000-
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85108120489&doi=10.1145%2f3430895.3460991&origin=inward&txGid=a7915ed189d9e98084e76f2f51756552-
dc.description.abstractThis work in progress paper investigates if timely feedback increases learners’ passing rate in a MOOC. An experiment conducted with 2,421 learners in the Coursera platform tests if weekly messages sent to groups of learners with the same probability of dropping out the course can improve retention. These messages can contain information about: (1) the average time spent in the course, or (2) the average time per learning session, or (3) the exercises performed, or (4) the video-lectures completed. Preliminary results show that the completion rate increased 12% with the intervention compared with data from 1,445 learners that participated in the same course in a previous session without the intervention. We discuss the limitations of these preliminary results and the future research derived from them.-
dc.language.isoes_ES-
dc.publisherAssociation for Computing Machinery-
dc.sourceL@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale-
dc.subjectFeedback-
dc.subjectMOOC-
dc.subjectPrediction-
dc.subjectSelf regulated learning-
dc.titleCan feedback based on predictive data improve learners' passing rates in MOOCs? a preliminary analysis-
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA-
dc.description.cityPotsdam-
dc.ucuenca.idautor0000-0001-9854-9963-
dc.ucuenca.idautor0000-0002-5544-0770-
dc.ucuenca.idautor1102959051-
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-04-
dc.ucuenca.idautor0000-0001-5270-7655-
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-06-
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-07-
dc.ucuenca.idautor0000-0003-0835-1414-
dc.ucuenca.idautor0000-0002-2552-4674-
dc.ucuenca.idautor0000-0003-4093-3705-
dc.ucuenca.idautorSGRP-5016-11-
dc.identifier.doi10.1145/3430895.3460991-
dc.ucuenca.embargoend2023-02-10-
dc.ucuenca.versionVersión publicada-
dc.ucuenca.embargointerno2023-02-10-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio07 - Ingeniería, Industria y Construcción-
dc.ucuenca.afiliacionPérez, M., Université Toulouse III Paul Sabatier (Toulouse), Toulouse, Francia-
dc.ucuenca.afiliacionPérez, R., Universidad de Costa Rica, San José, Costa rica-
dc.ucuenca.afiliacionMaldonado, J., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionVillalobos, E., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile-
dc.ucuenca.afiliacionHilleger, I., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile-
dc.ucuenca.afiliacionHernández, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.afiliacionSapunar, D., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.afiliacionMoreno, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.afiliacionMuñoz, P., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.afiliacionDelgado, C., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.afiliacionImaz, J., Universidad Carlos III de Madrid, Leganés, España-
dc.ucuenca.volumenVolumen 0-
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS-
dc.ucuenca.numerocitaciones0-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología-
dc.ucuenca.paisALEMANIA-
dc.ucuenca.conferencia8th Annual ACM Conference on Learning at Scale, L@S 2021-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico071 - Ingeniería y Profesiones Afines-
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0714 - Electrónica y Automatización-
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2021-06-22-
dc.ucuenca.fechafinconferencia2021-06-25-
dc.ucuenca.organizadorconferenciaChristoph Meinel, Hasso Plattner Institute for Digital Engineering Potsdam, Germany-
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaMar Pérez-Sanagustín, Paul Sabatier University Toulouse III, France Marcus Specht, TU Delft, Netherlands Amy Ogan, Carnegie Mellon University, USA-
dc.ucuenca.urifuentehttps://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3430895-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
prePostPrint.pdfprePostPrint722.49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
documento.pdfdocument1.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00