Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35439
Título : Analyzing students’ behavior in a MOOC course: a process-oriented approach
Autor: Bernal, Franklin
Maldonado Mahauad, Jorge Javier
Zuñiga Prieto, Miguel Angel
Veintimilla Reyes, Jaime Eduardo
Mejia Pesantez, Piedad Magali
Villalba Condori, Klinge
Correspondencia: Maldonado Mahauad, Jorge Javier, jorge.maldonado@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : MOOC
Study sessions
Learning strategies
Process mining
Learning analytics
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2020
Volumen: Volumen 12425
Fuente: Lecture Notes in Computer Science
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-60128-7_24
Editor: Springer Verlag
Ciudad: 
Copenhagen
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Massive Open Online Courses (MOOCs), are one of the most disruptive trends along the last 12 years. This is evidenced by the number of students enrolled since their emergence with over 101 million people taking one of the more than 11,400 MOOCs available. However, the approval rate of students in these types of courses is only about 5%. This has led to a great deal of interest among researchers in studying students’ behavior in these types of courses. The aim of this article is to explore the behavior of students in a MOOC. Specifically, to study students learning sequences and extract their behavioral patterns in the different study sessions. To reach the goal, using process mining techniques, process models of N = 1,550 students enrolled in a MOOC in Coursera were obtained. As a result, two groups of students were classified according to their study sessions, where differences were found both in the students’ interactions with the MOOC resources and in the way the lessons were approached on a weekly basis. In addition, students who passed the course repeated the assessments several times until they passed, without returning to review a video-lecture in advance. The results of this work contribute to extend the knowledge about students’ behavior in online environments.
URI : https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-60128-7_24
URI Fuente: https://link.springer.com/bookseries/558
ISBN : 978-3-030-60128-7
ISSN : 1611-3349
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdfdocument242.11 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00