Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBernal, Franklin-
dc.contributor.authorMaldonado Mahauad, Jorge Javier-
dc.contributor.authorZuñiga Prieto, Miguel Angel-
dc.contributor.authorVeintimilla Reyes, Jaime Eduardo-
dc.contributor.authorMejia Pesantez, Piedad Magali-
dc.contributor.authorVillalba Condori, Klinge-
dc.date.accessioned2021-01-19T15:12:30Z-
dc.date.available2021-01-19T15:12:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.isbn978-3-030-60128-7-
dc.identifier.issn1611-3349-
dc.identifier.urihttps://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-60128-7_24-
dc.description.abstractMassive Open Online Courses (MOOCs), are one of the most disruptive trends along the last 12 years. This is evidenced by the number of students enrolled since their emergence with over 101 million people taking one of the more than 11,400 MOOCs available. However, the approval rate of students in these types of courses is only about 5%. This has led to a great deal of interest among researchers in studying students’ behavior in these types of courses. The aim of this article is to explore the behavior of students in a MOOC. Specifically, to study students learning sequences and extract their behavioral patterns in the different study sessions. To reach the goal, using process mining techniques, process models of N = 1,550 students enrolled in a MOOC in Coursera were obtained. As a result, two groups of students were classified according to their study sessions, where differences were found both in the students’ interactions with the MOOC resources and in the way the lessons were approached on a weekly basis. In addition, students who passed the course repeated the assessments several times until they passed, without returning to review a video-lecture in advance. The results of this work contribute to extend the knowledge about students’ behavior in online environments.-
dc.language.isoes_ES-
dc.publisherSpringer Verlag-
dc.sourceLecture Notes in Computer Science-
dc.subjectMOOC-
dc.subjectStudy sessions-
dc.subjectLearning strategies-
dc.subjectProcess mining-
dc.subjectLearning analytics-
dc.titleAnalyzing students’ behavior in a MOOC course: a process-oriented approach-
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA-
dc.description.cityCopenhagen-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4046-01-
dc.ucuenca.idautor1102959051-
dc.ucuenca.idautor0102498052-
dc.ucuenca.idautor0103458394-
dc.ucuenca.idautor0102791506-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4046-03-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1007/978-3-030-60128-7_24-
dc.ucuenca.versionVersión publicada-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio06 - Información y Comunicación (TIC)-
dc.ucuenca.afiliacionBernal, F., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionMaldonado, J., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile; Maldonado, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionZuñiga, M., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionVeintimilla, J., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionMejia, P., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionVillalba, K., Universidad Continental, Arequipa, Peru-
dc.ucuenca.correspondenciaMaldonado Mahauad, Jorge Javier, jorge.maldonado@ucuenca.edu.ec-
dc.ucuenca.volumenVolumen 12425-
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS-
dc.ucuenca.numerocitaciones0-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología-
dc.ucuenca.paisDINAMARCA-
dc.ucuenca.conferenciaInternational Conference on Human-Computer Interaction-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico061 - Información y Comunicación (TIC)-
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos-
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2020-07-19-
dc.ucuenca.fechafinconferencia2020-07-24-
dc.ucuenca.organizadorconferenciaHCI-
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaGAVRIEL SALVENDY (general chair),Purdue University, USA;CONSTANTINE STEPHANIDIS(General chair), University of Crete and ICS-FORTH, Greece-
dc.ucuenca.urifuentehttps://link.springer.com/bookseries/558-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument242.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00