Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35348
Título : For learners, with learners: Identifying indicators for an academic advising dashboard for students
Autor: Hilliger, Isabel
De Laet, Tinne
Henríquez, Valeria
Ortiz Rojas, Margarita
Zuñiga Prieto, Miguel Angel
Baier, Jorge
Pérez Sanagustin, Mar
Correspondencia: Hilliger, Isabel, ihillige@ing.puc.cl
Palabras clave : Learning analytics
Learning dashboards
Academic advising
Higher education
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2020
Volumen: Volume 12315 LNCS
Fuente: Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
metadata.dc.identifier.doi: 10.1007/978-3-030-57717-9_9
Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Ciudad: 
Heidelberg
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Learning Analytics (LA) dashboards aggregate indicators about student performance and demographics to support academic advising. The majority of existing dashboards are targeted at advisors and professors, but not much attention has been put into students’ need for information for their own academic decision-making. In this study, we identify relevant indicators from a student perspective using a mixed methods approach. Qualitative data was obtained from an open-ended online questionnaire answered by 31 student representatives, and quantitative data was collected from a closed-ended online questionnaire answered by 652 students from different cohorts. Findings point out relevant indicators to help students choose what courses to take in an upcoming academic period. Since this study is part of a large research project that has motivated the adoption of academic advising dashboards in different Latin American universities, these findings were also contrasted with indicators of these advising dashboards, informing future developments targeting students.
URI : https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85091147185&doi=10.1007%2f978-3-030-57717-9_9&origin=inward&txGid=bd8ec6e691dd1dcd4589a8644757dab9
URI Fuente: http://link-springer-com-443.webvpn.fjmu.edu.cn/bookseries/558
ISBN : 000-000-000-00-00
ISSN : 0302-9743
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdfdocument234 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00