Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHilliger, Isabel-
dc.contributor.authorDe Laet, Tinne-
dc.contributor.authorHenríquez, Valeria-
dc.contributor.authorOrtiz Rojas, Margarita-
dc.contributor.authorZuñiga Prieto, Miguel Angel-
dc.contributor.authorBaier, Jorge-
dc.contributor.authorPérez Sanagustin, Mar-
dc.date.accessioned2021-01-12T03:53:10Z-
dc.date.available2021-01-12T03:53:10Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.isbn000-000-000-00-00-
dc.identifier.issn0302-9743-
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85091147185&doi=10.1007%2f978-3-030-57717-9_9&origin=inward&txGid=bd8ec6e691dd1dcd4589a8644757dab9-
dc.description.abstractLearning Analytics (LA) dashboards aggregate indicators about student performance and demographics to support academic advising. The majority of existing dashboards are targeted at advisors and professors, but not much attention has been put into students’ need for information for their own academic decision-making. In this study, we identify relevant indicators from a student perspective using a mixed methods approach. Qualitative data was obtained from an open-ended online questionnaire answered by 31 student representatives, and quantitative data was collected from a closed-ended online questionnaire answered by 652 students from different cohorts. Findings point out relevant indicators to help students choose what courses to take in an upcoming academic period. Since this study is part of a large research project that has motivated the adoption of academic advising dashboards in different Latin American universities, these findings were also contrasted with indicators of these advising dashboards, informing future developments targeting students.-
dc.language.isoes_ES-
dc.publisherSpringer Science and Business Media Deutschland GmbH-
dc.sourceLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)-
dc.subjectLearning analytics-
dc.subjectLearning dashboards-
dc.subjectAcademic advising-
dc.subjectHigher education-
dc.titleFor learners, with learners: Identifying indicators for an academic advising dashboard for students-
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA-
dc.description.cityHeidelberg-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-01-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-02-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-03-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-04-
dc.ucuenca.idautor0102498052-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-06-
dc.ucuenca.idautorsgrp-4022-07-
dc.identifier.doi10.1007/978-3-030-57717-9_9-
dc.ucuenca.versionVersión publicada-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio06 - Información y Comunicación (TIC)-
dc.ucuenca.afiliacionHilliger, I., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile-
dc.ucuenca.afiliacionDe Laet, T., KU Leuven, Leuven, Belgica-
dc.ucuenca.afiliacionHenríquez, V., Universidad Austral de Chile, Valdivia, Chile-
dc.ucuenca.afiliacionOrtiz, M., Escuela Superior Politécnica del Litoral, Guayaquil, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionZuñiga, M., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.afiliacionBaier, J., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile-
dc.ucuenca.afiliacionPérez, M., Université Toulouse III Paul Sabatier (Toulouse), Toulouse, Francia-
dc.ucuenca.correspondenciaHilliger, Isabel, ihillige@ing.puc.cl-
dc.ucuenca.volumenVolume 12315 LNCS-
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS-
dc.ucuenca.numerocitaciones0-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología-
dc.ucuenca.paisALEMANIA-
dc.ucuenca.conferencia15th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2020-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico061 - Información y Comunicación (TIC)-
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos-
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2020-09-14-
dc.ucuenca.fechafinconferencia2020-09-18-
dc.ucuenca.organizadorconferenciaHeidelberg University of Education-
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaMaren Scheffel (Chair), Open Universiteit, The Netherlands;María Jesús Rodríguez-Triana (Program chair), Tallinn University, Estonia;Carlos Alario-Hoyos (Program chair), Universidad Carlos III Madrid, Spain-
dc.ucuenca.urifuentehttp://link-springer-com-443.webvpn.fjmu.edu.cn/bookseries/558-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument234 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00