Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34758
Título : UC online engineering: organization, processes, experiences and research on MOOCS and SPOCS at the School of Engineering of the Pontificia Universidad Católica de Chile
Autor: Perez Sanagustin, María del Mar
Maldonado Mahauad, Jorge
Perez Alvarez, Ronald
Palabras clave : Experience
Infrastructure
MOOCs
Organization
Process
Research
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2018
Fecha de fin de embargo: 20-ago-2050
Volumen: Volumen 0
Fuente: Proceedings - 13th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2018
metadata.dc.identifier.doi: 10.1109/LACLO.2018.00035
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Ciudad: 
Sao Paulo
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
This article presents how the development and installation of MOOC production capabilities has been carried out at the School of Engineering of the Pontificia Universidad Católica de Chile. Specifically, they range from the organizational and infrastructure changes required to the new processes developed. In addition, the different areas of research developed in the institution around the MOOCs are presented, as well as the most important pilot experiences where this type of courses is used to propose alternative pedagogical methodologies. This article aims to serve as an example to other institutions in Latin America that want to develop MOOCs design and production capacities. © 2018 IEEE.
Resumen : 
This article presents how the development and installation of MOOC production capabilities has been carried out at the School of Engineering of the Pontificia Universidad Católica de Chile. Specifically, they range from the organizational and infrastructure changes required to the new processes developed. In addition, the different areas of research developed in the institution around the MOOCs are presented, as well as the most important pilot experiences where this type of courses is used to propose alternative pedagogical methodologies. This article aims to serve as an example to other institutions in Latin America that want to develop MOOCs design and production capacities. © 2018 IEEE.
URI : https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85070940915&doi=10.1109%2fLACLO.2018.00035&partnerID=40&md5=b2d9dfe5068fa1c82d89970172e3d825
URI Fuente: https://ieeexplore.ieee.org/xpl/conhome/8777068/proceeding
ISBN : 978-172810382-2
ISSN : 0000-0000
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdf
  Until 2050-08-20
document258.65 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir     Solicitar una copia


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00