Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34032
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Rodas Pacheco, Fabián Darío | - |
dc.contributor.author | Tamay Zhinin, Andres Horacio | - |
dc.contributor.author | Tapia Llivicura, Erika Viviana | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-26T18:47:15Z | - |
dc.date.available | 2020-02-26T18:47:15Z | - |
dc.date.issued | 2020-02-26 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34032 | - |
dc.description | Esta investigación explora las diferentes implicaciones de usar el primer idioma del aprendiz en un aula de inglés como lengua extranjera. Se utilizó una investigación bibliográfica exploratoria de 21 artículos científicos para la recopilación de datos. Los resultados revelaron que el uso del primer idioma es beneficioso para un nivel de principiantes cuando los estudiantes están apenas aprendiendo diferentes estructuras gramaticales. Además, se descubrió que el uso del primer idioma facilita la adquisición de nuevo vocabulario. Estos resultados sugirieron que las implicaciones del uso del primer idioma son casi todas beneficiosas para el proceso de aprendizaje del inglés como lengua extranjera. También se discutieron recomendaciones para futuras investigaciones y algunas limitaciones. | en_US |
dc.description.abstract | This research explores the different implications of using the learner’s L1 in an EFL classroom. Furthermore, it answers the questions regarding the possible implications of L1 use and the extent to which it can be used. An exploratory bibliographic research of 21 scientific papers was used for data collection. The results revealed that L1 use is remarkably beneficial at a beginner’s level when students are just learning different grammatical structures. Moreover, L1 use was found to facilitate the acquisition of new vocabulary. These findings suggest that the implications of first language use are beneficial towards the EFL learning process. Thus, it provides information which can be used in any teaching context. Recommendations for future research and some limitations are also discussed. | en_US |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Universidad de Cuenca | en_US |
dc.relation.ispartofseries | TLI;496 | - |
dc.subject | Literatura inglesa | en_US |
dc.subject | Enseñanza del inglés | en_US |
dc.subject | Aprendizaje | en_US |
dc.title | Implications of using the students’ first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom | en_US |
dc.type | bachelorThesis | en_US |
dc.ucuenca.paginacion | 52 páginas | en_US |
dc.description.degree | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa | en_US |
dc.description.city | Cuenca | en_US |
dc.ucuenca.id | 0101867703 | en_US |
dc.ucuenca.idautor | 0301742318 | en_US |
dc.ucuenca.idautor | 0106460637 | en_US |
dc.ucuenca.version | submittedVersion | en_US |
dc.ucuenca.correspondencia | andrestamay93@gmail.com | en_US |
dc.ucuenca.correspondencia | erika_vt27@hotmail.com | en_US |
dc.ucuenca.titulouniforme | Implications of Using the Students’ First Language (L1) in the English Foreign Language (EFL) Classroom | en_US |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo de Titulación.pdf | Versión presentada (texto completo) | 1.59 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|