Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25391
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Jara Villacreces, Jean Paul | - |
dc.contributor.author | Carrillo Vásquez, Diana Paola | - |
dc.contributor.author | Riera San Martín, Tania Magaly | - |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T18:49:33Z | - |
dc.date.available | 2016-07-25T18:49:33Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25391 | - |
dc.description | Este trabajo de investigación analiza los resultados de un estudio realizado en el Colegio Privado María Auxiliadora en la ciudad de Cuenca, en el uso de la narración como una estrategia comunicativa para mejorar la habilidad de hablar Inglés de los estudiantes de Inglés como lengua extranjera. En este trabajo se intentará demostrar que la narración es un método pedagógico adecuado para desarrollar las habilidades de hablar en estudiantes de sexto nivel que están inscritos en las clases de inglés como lengua extranjera. Los resultados significativos se reportan usando una Rúbrica dos veces: antes del proceso y después del mismo. La prueba estadística utilizada fue de Wilcoxon y el valor crítico fue 0,05. Los resultados mostraron una mejora en todos los cinco componentes diferentes de la rúbrica. La conclusión más importante es que los cuentos de hadas victorianos pueden ser incluidos dentro de la clase y que motiva a hablar el idioma Inglés. | es_ES |
dc.description.abstract | This research paper examines the results of a study conducted at Maria Auxiliadora High School in Cuenca, on the use of Storytelling as a communicative strategie for improving the English speaking skill of the students studying English as a foreign language. This paper will attempt to demonstrate that storytelling is a suitable pedagogical method to develop speaking skills in students of sixth level who are enrolled in classes of English as a foreign language. The significant results are reported using the Rubric two times before the process and after of it. The statistical test used was Wilcoxon and the critic value was 0,05. The results showed improvement in all of the five different components of the rubric. The most important conclusion is that Victorian Fairy Tales can be included inside the class and it motivates to speak English language. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | TLI;444 | - |
dc.subject | Enseñanza Del Ingles | es_ES |
dc.subject | Cuentos Infantiles | es_ES |
dc.subject | Narracion | es_ES |
dc.title | Victorian fairy tales to develop the speaking skill for children of sixth level of basic education at Maria Auxiliadora High School | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.ucuenca.paginacion | 112 páginas | es_ES |
dc.description.degree | Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa | es_ES |
dc.description.city | Cuenca | es_ES |
dc.ucuenca.id | 0103804951 | es_ES |
dc.ucuenca.idautor | 1721724092 | es_ES |
dc.ucuenca.idautor | 0105398143 | es_ES |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|