Title: | Los fracasados: el actor de cine en el Ecuador, como creador y transformador de emociones en el espectador |
Authors: | Erazo Proaño, Yesenia Jazmín |
metadata.dc.contributor.advisor: | Gonzalo Jiménez, Gonzalo |
Keywords: | Actuacion Espectador Cine Ecuatoriano Lenguaje Verbal Personajes Reales Lenguaje No Verbal Melodrama Psicologia Del Actor Comedia Actor Ecuatoriano Television Metodos Actorales |
Issue Date: | 2015 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 51 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TCA;33 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The work of an actor in an audiovisual project is of utmost importance, the viewer identifies and gets excited with the actor’s actions. An audiovisual project transmits many things, among them emotions; every spectator is free to feel and get excited with whatever they choose, but the actor is obligated to be real and transmit. Not with this goal in mind, but with authenticity and being natural.
It’s possible that a viewer does not understand acting technique, but they do understand and comprehend when something appears real, and it’s like this that they manage to empathize with the piece and even more with the character. There are different ways of transmitting emotions, it could be verbally or silently, it could be through a gaze or through sounds; but undoubtedly every audiovisual project transmits and excites whoever is watching.
Acting is not about faking, to transmit emotions to the viewer, the last thing that must be done, is fake something. An actor must achieve to excite on his own, without the need of forcing sound or cinematography to support them, by being natural and living a reality within fiction. When an actor manages to feel for real, they will transmit the same; which means that every viewer will understand the same and share the feeling. |
Description: | El trabajo del actor en un audiovisual es de suma importancia, el espectador se compenetra y emociona con las acciones que realiza el actor. Un audiovisual transmite un sin número de cosas, entre ellas están, las emociones; cada espectador es libre de sentir y emocionarse con lo que guste, pero el actor está obligado a ser real y trasmitir. No con ese objetivo en mente, pero sí con verosimilitud y naturalidad.
Puede ser que un espectador no comprenda de técnica actoral, pero si comprende y entiende cuando algo luce real, es así, como logra empatizar con la obra y mucho más con el personaje. Existen distintas formas de trasmitir emociones, puede ser verbal o silente, puede ser mediante la mirada o por medio de sonidos; pero sin duda alguna cada audiovisual trasmite y emociona a quien lo ve.
La actuación no se trata de fingir, para lograr trasmitir emociones al espectador, lo último que se debe hacer, es aparentar. Un actor debe lograr emocionar por sí solo, sin necesidad de obligar al sonido o la fotografía que lo apoyen, siendo natural y viviendo una realidad dentro de la ficción. Cuando un actor logra sentir de verdad, transmitirá lo mismo; lo cual no significa que todos los espectadores entenderán lo mismo y sentirán igual. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Cine y Audiovisuales |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/22475 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.