Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37767
Título : A case study of learning styles of older adults attending an English course
Otros títulos : Un estudio de caso de estilos de aprendizaje de adultos mayores que asisten a un curso de inglés
Autor: Quito Gutierrez, Isabel Rosalva
Sarmiento Moscoso, Luis Santiago
Mora Reino, Juan Fernando
Correspondencia: Mora Reino, Juan Fernando, fernando.mora@ucuenca.edu.ec
Palabras clave : EFL
Older adults
learning styles
lifelong learning
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 5. Ciencias Sociales
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 5.9.1 Ciencias Sociales Interdisciplinarias
Área de conocimiento FRASCATI específico: 5.9 Otras Ciencias Sociales
Área de conocimiento UNESCO amplio: 01 - Educación
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0111 - Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO específico: 011 - Educación
Fecha de publicación : 2017
Volumen: Volumen 8, número 2
Fuente: Maskana
metadata.dc.identifier.doi: 10.18537/mskn.08.02.01
Tipo: ARTÍCULO
Abstract: 
The education of older adults is of special interest to instructors and researchers involved in lifelong education. There is not an overabundance of research in the area of the learning styles of this age group, and the exploration of it might produce significant insights about materials and methodologies that may meet their learning needs successfully. This study analyses the learning styles preferred by a group of older adults in the city of Cuenca, Ecuador. Sixty-six participants (with an average age of 71.05) taking English as a foreign language course responded to the 44-item questionnaire on learning styles by Felder & Soloman (1997). The information of the respondents using statistical and correlation analyses permitted to define the prevailing learning styles and its relation with the sociodemographic characteristics of the participants. The results indicate that older adults express preference for the sensing, active, visual, and sequential styles, being people who tend to work better with facts rather than theories. They also like teamwork, prefer images to sounds, and are methodical in their learning process. In addition, the results reveal the positive correlation of the variables age, level of English, and level of education and occupation before retirement. The two last-mentioned were found to be determinant in the preferences of the participants
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37767
https://pdfs.semanticscholar.org/fd18/5daec10448512c44a6142c7a5c5b47614316.pdf
URI Fuente: https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/maskana
ISSN : 1390-6143
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdfdocument457.96 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00