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Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5444
Título : Parodia al consumo en la sociedad, utilizando la contra-publicidad y la manipulación de los lenguajes, medios publicitarios y los espacios públicos de forma artística
Autor: González Zhindón, Miguel Eugenio
Tutor(es): Alvarez Palomeque, Julio
Palabras clave : Parodia
Contra-Publicidad
Espacios Publicos
Vallas
Pop-Art
Sociedad
Medios Publicitarios
Fecha de publicación : 2013
Paginación: 55 páginas
Ciudad: 
Cuenca
Código Interno : TAV-143
Tipo: bachelorThesis
Abstract: 
In the present research it is parodied the consumption in society, using the counter-advertising and the manipulation of the languages, media and public spaces, in an artistic way. A theoretical study is carried out and a practical way to irrational consumption objects by society, influenced by mercantilist systems that use commercial advertising with their languages, brands, products, which beguile us and influence to appropriate its objects, many and varied. As an example, we see advertisements of cell phones exposed by mobile phones. Also, how some artists use advertising language critically, parodic and rebellion against the system of consumption , participating, taking out of context, using common and everyday objects by moving them to an artistic and counter-advertising inspired by pop - art and the Dadaism . Hacking a billboard, in public spaces, participating as suggestive canvas, is an effective way to get your message to more people at the same time it shows how society is immersed in a world of unbridled consumption of objects. For that reason it is proposed to parody on a billboard, located in Azogues, those messages of mobile phones, using their own messages, logos and advertising slogans, with a character that invites reflection and claim to society
Resumen : 
utilizan los lenguajes publicitarios de forma crítica, paródica y de rebeldía frente al sistema de consumo, interviniéndolos, descontextualizándolos, utilizando los objetos comunes y cotidianos trasladándolos a un carácter artístico y de contra-publicidad inspirados en el Pop-Art y el Dadaísmo. Hackear una valla publicitaria, en espacios públicos, interviniéndola, como sugerente lienzo, es una forma eficaz de llegar con sus mensajes a una mayor cantidad de personas, al mismo tiempo que se muestra cómo la sociedad está inmersa en un mundo de consumo desaforado de objetos. En términos proyectivos se propone parodiar sobre una valla publicitaria, ubicada en Azogues, aquellos mensajes de las telefonías móviles, utilizando sus propios mensajes, logos y eslóganes publicitarios, con un carácter que invite a la reflexión y reivindicación ante la sociedad
Grado Académico: 
Licenciado en Artes Visuales
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5444
Aparece en las colecciones: Tesis de Pregrado

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