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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5432
Title: Análisis e implementación de un sistema de costos de producción de insumos médicos en la Empresa Hospilife Medical Cia. Ltda, en el año 2013
Authors: Quinatoa Solis, Sandra del Pilar
Patiño Morocho, María Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Chuisaca Alvarez, María Elena
Keywords: Contabilidad
Inventarios
Materia Prima
Mano De Obra
Costos Indirectos
Fabricacion
Acumulacion De Costos
Sistema Contable
Issue Date: 2014
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 123 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TCON;785
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The objective of this research is the implementation of a cost system suitable for the production company “HOSPILIFE MEDICAL”, that suits your needs and feasible, it will become an essential tool for proper decision-making and contribute to the development of business activities. In the first part the corporate environment of the company comprises the following detailed: brief historical overview, regulatory framework, economic movement, organizational structure and functions performed on it. Continuing where the second part defines Cost Accounting including their classification, objectives, elements such as raw material, labor and manufacturing overhead, and basic cost accumulation systems; formed similarly defined inventories, and importance of these valuation methods. In the third part wills be the implementation of the system of production costs to the company. Finally in Chapter four presents the conclusions which comprise the substantial points of the analysis, and the respective recommendations that can be consider by the company's decision-making process.
Description: 
El objetivo del presente trabajo de investigación es la implementación de un sistema de costos de producción adecuado para la compañía “HOSPILIFE MEDICAL”, que se ajuste a sus necesidades y sea viable; éste se convertirá en una herramienta fundamental para una adecuada toma de decisiones y contribuya al desarrollo de las actividades del negocio. En la primera parte se detalla el entorno corporativo de la compañía que comprende los siguientes aspectos: breve reseña histórica, marco normativo, movimiento económico, y estructura organizacional. Siguiendo con la segunda parte en donde se define a la Contabilidad de Costos incluyendo su clasificación, objetivos, elementos como la: materia prima, mano de obra y gastos indirectos de fabricación, y los sistemas básicos de acumulación del costo; de igual formase define a los inventarios, importancia y los métodos de valoración de éstos. En la tercera parte se realiza la implementación del sistema de costos de producción a la compañía. Finalmente en el Capítulo cuatro se presenta las conclusiones que comprenden los puntos sustanciales del análisis; y, las respectivas recomendaciones que pueden ser consideras por la compañía en su proceso de toma de decisiones.
metadata.dc.description.degree: 
Contador Público Auditor
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5432
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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