Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4848
Title: El coaching como estrategia metodológica para enseñar elementos de la lengua a los estudiantes del décimo de educación general básica (E.G.B.)
Authors: Fajardo Panamá, Paola Cristina
metadata.dc.contributor.tutor: Pacheco Armijos, Edwin Sebastián
Keywords: Educacion
Aprendizaje
Motivacion
Lengua
Educacion General Basica
Enseñanza
Literatura
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 42 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLE;218
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The topic of the dissertation is: Coaching as methodological strategy to teach elements of the language to the students of the tenth of Basic General Education (E.B.G.). In the first chapter is displayed the concept of motivation, the importance of motivation in education, the motivation in the classroom, classroom climate, the discipline in the classroom; the origin and concept of coaching, concept of educational coaching and coaching as methodological strategy for motivation within the classroomIn the second chapter is displayed the didactic proposal of coaching and its approach as motivation with their respective objectives and elements of the language that is given in eighth, ninth and tenth of Basic Education generates (E.B.G)with their respective activities that would help to improve the class, accompanied by exercises, to verify that the students have understood the lessons taught by the teacher. It also displayed two scheduled learning tasks.
Description: 
El Tema de la Tesina es: El Coaching como estrategia metodológica para enseñar elementos de la lengua a los estudiantes del décimo de Educación General Básica (E.G.B). En el primer capítulo se visualiza el concepto de motivación, la importancia de la motivación en la educación, la motivación en el aula, el clima de aula, la disciplina en el aula de clases; el origen y concepto del coaching, concepto del coachingeducativo y el coaching como estrategia metodológica para la motivación dentro del aula de clases. En el segundo capítulo se visualiza la Propuesta Didáctica del Coaching y su enfoque como motivación con sus respectivos objetivos y los elementos de la lengua que se dan en octavo, noveno y décimo de Educación Básica General (E.B.G), con sus respectivas actividades que ayudarían a mejorar la clase, acompañado de ejercicios, para comprobar que los estudiantes hayan entendido las clases impartidas por el docente. Y se visualiza dos Planificaciones de Tareas de Aprendizaje.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua, Literatura y Lenguajes Audiovisuales
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4848
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo656.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00