Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4776
Title: Diseño de un modelo de gestión basado en procesos para el departamento de producción de la Empresa Cerámica Andina C.A.
Authors: Neira Neira, José Miguel
metadata.dc.contributor.advisor: Barragán Landy, Milton Francisco
Keywords: Gestion
Mando Integral
Manual De Procedimientos
Procesos
Ingenieria Industrial
Canton Cuenca
Produccion
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 314 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TN;394
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
One of the main changes that management has experienced at strategic, operational, and support levels has been the approach based on processes. This approach suggests a way to establish and manage a logical and sequential methodology of interaction among the different elements within the company system in order to achieve greater efficiency and ensure continuous improvement. The processes of a company are already established within the functional structure, but it is necessary to recognize their importance so that they can be formalized, measured, evaluated, controlled, and improved. From this point of view, understanding the organization of the company as a set of interrelated processes that are systematically managed and which are the base of continuous improvement is indispensable to achieve the best use of the resources. Based on these premises, this Process-Based Management Model is proposed to the Production Department of the company “Cerámica Andina C. A.” as a way to develop an effective management methodology.
Description: 
Uno de los principales cambios que ha sufrido la gestión tanto a nivel estratégico, operativo y de soporte ha sido el enfoque basado en procesos que sugiere una forma de establecer y gestionar una metodología lógica y secuencial de interacción entre los diferentes elementos dentro del sistema empresa para conseguir mayor eficiencia y aseguramiento de la mejora continua. Los procesos de una empresa ya están establecidos dentro de la estructura funcional, pero hace falta reconocer su importancia para que puedan ser formalizados, medidos, evaluados, controlados y mejorados. Desde este punto de vista, entender a la organización de la empresa como un conjunto de procesos interrelacionados que se gestionan sistemáticamente y que son la base del mejoramiento continuo es imprescindible para obtener el mejor desempeño de los recursos. En base a estas premisas se propone este Modelo de Gestión Basado en Procesos al Departamento de Producción de la empresa Cerámica Andina C.A. como vía para desarrollar una metodología efectiva de gestión.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniero Industrial
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4776
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo8.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00