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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4775
Title: Centro de exposiciones de artes plásticas y literarias para la Universidad de Cuenca y la ciudad
Authors: Sánchez Avila, Melissa Salomé
Sarmiento Pineda, Natalia Lucía
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Monori, Leonardo
Keywords: Centro De Exposiciones
Artes Plasticas Y Literarias
Universidad De Cuenca
Cuenca
Ecuador
Diseño Arquitectonico
Arquitectura Cuencana
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 516 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TA;787
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present work of degree is to develop the architectural approach of an exposition center of plastic and literary arts for the University of Cuenca and the city, in a place historically representative with the aim of searching an improvement of art and culture in general from de classroom. The project from its conception becomes antagonistic because it searches for being adapted to the context through the use of its material and volumetric proportions, and providing to the zone with the use of a public space by loosing the corner of its deployment area with the aim of a direct interaction with the user and getting an increase of the social gathering. The different facts of the sector were a key to the conformation of the project, so were the parameters that we considered: a proper use of the natural and artificial light by the correct systems of an aerial lighting and the use of some holes in the walls for creating a light- shadow effect; and the modulation of the elements and structure for bringing some flexibility to the spaces so they could adapt to different necessities.
Description: 
El presente trabajo de grado consiste en desarrollar la Propuesta Arquitectónica de un Centro de exposiciones de artes plásticas y literarias para la Universidad de Cuenca y la Ciudad en un sitio históricamente representativo impulsando el progreso del arte y la cultura en general desde las aulas. El proyecto desde su concepción se vuelve antagónico ya que busca adaptarse al entorno a través de su material y proporción volumétrica, aportando, además, al sector con el aprovechamiento del espacio público al liberar la esquina de su emplazamiento, con miras a una directa interacción con el usuario y una mayor participación social. Los diversos factores del sector fueron un elemento clave para la conformación del proyecto; así como los parámetros considerados: un adecuado aprovechamiento de la luz natural y artificial a través de sistemas cenitales de iluminación y el manejo de vanos para la creación de efectos de claro - oscuro; y la modulación en elementos y estructura para brindar mayor flexibilidad en los espacios interiores a fin de que la edificación se adapte a diferentes necesidades.
metadata.dc.description.degree: 
Arquitecta
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4775
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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