Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4721
Title: Propuesta de mechandising para Comercial Mendieta en el período 2013
Authors: Guanga Ayala, Jenny Fabiola
Quizhpe Ayala, Daniela Cecibel
metadata.dc.contributor.advisor: Cornejo Martínez, Francisco Xavier
Keywords: MERCHANDISING VISUAL
ZONA CALIENTE
ZONA FRIA
ESCAPARATES
ROTACION DE INVENTARIOS
COMERCIAL MENDIETA
MARKETING
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 87 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TIM;19
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present project is a proposal of Merchandising for Commercial Mendieta in the city of Cuenca during the period of 2013. Commercial Mendieta is a small business that is dedicated to marketing products and beauty items. According to a study of different research techniques it is possible to see that the company's clients are women between 18-50 years of age. This company currently does not use any kind of merchandising for what is considered to be important. According to an analysis, it can determine that the company has low turnover products. Also the presentation of some products is not adequate, our purpose is to use a visual merchandising to achieve and capture the attention of customers and also adjust the layout of furniture through the use of a suitable display of the product using a planogram. We propose the use of merchandising rotation to generate more products and generate greater profitability for the company. Also in the final chapter we propose the use of financial indicators to help evaluate results by using the technique of Merchandising.
Description: 
El presente proyecto trata sobre una propuesta de Merchandising para Comercial Mendieta en la ciudad de Cuenca en el periodo 2013. Comercial Mendieta es una microempresa que se dedica a la comercialización de productos y artículos de belleza, de acuerdo a un estudio realizado con diferentes técnicas de investigación se puedo ver que los clientes de esta empresa son mujeres entre 18 a 50 años de edad. Actualmente esta empresa no utiliza ningún tipo de Merchandising por lo que se considera que es importante ya que de acuerdo a los análisis realizado se puede determinar que la empresa tiene productos de baja rotación y además la presentación de algunos productos no es la adecuada, por lo que se propone utilizar un Merchandising visual para lograr captar la atención de los clientes y además adecuar la disposición del mobiliarios a través del uso de un Layout adecuado, así como la exhibición de los producto utilizando un planograma. Se propone la utilización del Merchandising para generar más rotación de los productos y generar mayor rentabilidad para la empresa. Además en el capítulo final se propone la utilización de indicadores financieros que ayuden evaluar resultados al utilizar la técnica del Merchandising.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniera en Marketing
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4721
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo3.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00