Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4713
Title: Propuesta de un plan de merchandising para la Empresa Megamotors en la ciudad de Cuenca para el año 2013
Authors: Chacho Jarama, Sandra Verónica
Morocho Dután, Ana Carmita
metadata.dc.contributor.advisor: Cornejo Martínez, Francisco Xavier
Keywords: MERCHANDISING
PATIO DE VEHICULOS USADOS
VEHICULOS USADOS
PROMOCION
EMPRESA MEGAMOTORES
MARKETING
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 144 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TIM;17
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The planning about the merchandising for Mega Motors´ Company The Mega motors´ company is dedicated to sell cars of second hand. It is located on the Americas’ Avenue and first of May. Okay so, this planning is about to improve the selling point and to generate customer satisfaction in order to get incomes for the company. The proposed strategies are exterior appearance´s improvement, interior appearance´s improvement, promotion of other services and training of inefficient employees. The pretended objective of these strategies is to motivate and to persuade customers to visit Mega motors´ offices in order to see and buy the used cars granting the well-functioning of vehicles; implementing a good environment when the customers are looking for a car at the enlisted cars. Thus, they feel comfortable. Exterior appearance´s improvement will help the company to catch the eye´s potential customers, so that the company will be consider by clients.
Description: 
La presente propuesta de un plan de merchandising para MEGAMOTORS, plantea estrategias para mejorar el punto de venta y por consiguiente generar satisfacción al cliente además lograr ingresos a la empresa, dedicada al comercio de carros de segunda mano ubicada en la Avenida de las Américas y primero de Mayo, las estrategias planteadas son de ámbito exterior, interior, promoción y capacitación. El objetivo que se pretende cumplir al aplicar estas estrategias es de incentivar y persuadir al consumidor a visitar el patio de carros usados, garantizando el buen funcionamiento de los vehículos y ambiente adecuado y tranquilo en el proceso de compra. Al implementar estrategias de diseño exterior la empresa mejorará su aspecto físico atrayendo clientes potenciales y de esta manera ser una opción considerada por el consumidor de vehículos usados.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniera en Marketing
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4713
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo3.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00