Title: | The effect of voice recording as a tool to improve speaking skills |
Other Titles: | El efecto de la grabación de voz como herramienta para mejorar las habilidades de hablar |
Authors: | Fajardo Dack, Tammy Mercedes |
Keywords: | digital voice recording Speaking skills WhatsApp application technological tools |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: | 5. Ciencias Sociales |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: | 5.3.1 Educación en general |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 5.3 Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 01 - Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 0111 - Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 011 - Educación |
Issue Date: | 2024 |
metadata.dc.ucuenca.volumen: | Volumen 5, número 10 |
metadata.dc.source: | Runas |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.46652/runas.v5i10.161 |
metadata.dc.type: | ARTÍCULO |
Abstract: | This research studies the effects of voice recording technology as an educational tool to enhance speaking skills
with a group of 15 students of the first bachelorette at a public high school in Paute, Ecuador. The methodology
applied a mixed-methods approach in which a pre and post-test were applied to gather quantitative data and
a questionnaire with eight open-ended questions to collect qualitative data and analyze participants’ perceptions.
During the intervention between the tests, students had to follow some steps to complete voice recording
activities. Learners planned the speaking part, practiced the main components like fluency, pronunciation
and intonation, vocabulary and grammar, and content and organization, then recorded the audio, and finally
uploaded it to the WhatsApp group. Learners received guidance, feedback, and personalized instruction based
on their recorded performances. Moreover, after the study, students perceived the voice recording activities as
a significant benefit and considered this tool as an opportunity to improve their speaking skills. making the
learning process more meaningful. Results revealed that voice recording provides a practical and effective tool
for the development and continuous improvement of communication skills. |
Description: | Esta investigación estudia los efectos de la tecnología de grabación de voz como herramienta educativa para
potenciar la habilidad de hablar con un grupo de 15 estudiantes de primer bachillerato de un colegio público de
Paute, Ecuador. La metodología aplicó un enfoque de métodos mixtos en el que se aplicaron una prueba previa
y posterior para recopilar datos cuantitativos y un cuestionario con ocho preguntas abiertas para recopilar
datos cualitativos y analizar las percepciones de los participantes. Durante la intervención entre las pruebas, los
estudiantes tuvieron que seguir algunos pasos para completar las actividades de grabación de voz. Los alumnos
planificaron la parte oral, practicaron los componentes principales como fluidez, pronunciación y entonación,
vocabulario y gramática, contenido y organización, luego grabaron el audio y finalmente lo subieron al grupo
de WhatsApp. Los alumnos recibieron orientación, comentarios e instrucción personalizada basada en sus actuaciones
grabadas. Además, después del estudio, los estudiantes percibieron las actividades de grabación de
voz como un beneficio significativo y consideraron esta herramienta como una oportunidad para mejorar sus
habilidades para hablar. haciendo que el proceso de aprendizaje sea más significativo. Los resultados revelaron
que la grabación de voz proporciona una herramienta práctica y eficaz para el desarrollo y mejora continua de
las habilidades comunicativas. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44279 https://doi.org/10.46652/runas.v5i10.161 |
metadata.dc.ucuenca.urifuente: | https://runas.religacion.com |
ISSN: | 2737-6230 |
Appears in Collections: | Artículos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.