Title: | Effects of Using Visual, Auditory, and ICT Tools on Suprasegmental Features of Pronunciation in ESL/EFL Classrooms |
Authors: | Córdova Loja, Kevin Alexander Tello Guamán, Anthony Bryam |
metadata.dc.contributor.advisor: | Abad Célleri, Mónica Patricia |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0001-8381-5982 |
metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Pedagogía::Asignaturas::Lengua Extranjera (enseñanza) |
Keywords: | Literatura Inglesa Aprendizaje visual Material audiovisuales |
Issue Date: | 5-Mar-2024 |
metadata.dc.format.extent: | 45 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | This research synthesis aimed at analyzing the effects of different teaching materials
– audiovisual, auditory, and ICT materials – on the acquisition of English
suprasegmental features as well as the advantages and disadvantages of these types
of materials. For this purpose, twenty articles (all empirical, written in English, and
focused on English suprasegmental features) were examined according to the
following criteria: pronunciation teaching, focus, context, research design, and
advantages and disadvantages of the pronunciation teaching materials. The results
from this analysis indicate that the use of audiovisual, auditory, and ICT teaching
materials yields improvements in the learning of suprasegmental features; however,
the use of audiovisual materials outnumbers the use of the other types of materials,
auditory materials being the least used. Moreover, some drawbacks of using these
teaching materials were pinpointed. Therefore, teachers should employ audiovisual,
auditory, and ICT materials for teaching suprasegmental features taking into
consideration the drawbacks that their application may entail. |
Description: | La presente síntesis de investigación tuvo como objetivo analizar los efectos de diferentes
materiales de enseñanza - audiovisuales, auditivos y TICs - en la adquisición de
características suprasegmentales del inglés, así como también analizar las ventajas y
desventajas de este tipo de materiales. Para este propósito, se examinaron veinte artículos
(todos empíricos, escritos en inglés y enfocados en características suprasegmentales del
inglés) de acuerdo con los siguientes criterios: enseñanza de la pronunciación, enfoque,
contexto, diseño de investigación y ventajas y desventajas de los materiales de enseñanza
de pronunciación. Los resultados de este análisis indican que el uso de materiales de
enseñanza audiovisuales, auditivos y TICs produce mejoras en el aprendizaje de
características suprasegmentales; sin embargo, el uso de materiales audiovisuales supera al
uso de los otros tipos de materiales, siendo los materiales auditivos los menos utilizados.
Además, se encontraron algunas desventajas del uso de estos materiales de enseñanza. Por
lo tanto, los profesores deben emplear materiales de enseñanza audiovisuales, auditivos y
TICs para enseñar características suprasegmentales teniendo en cuenta las desventajas que
su aplicación puede conllevar. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44090 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;613 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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