Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44090
Title: Effects of Using Visual, Auditory, and ICT Tools on Suprasegmental Features of Pronunciation in ESL/EFL Classrooms
Authors: Córdova Loja, Kevin Alexander
Tello Guamán, Anthony Bryam
metadata.dc.contributor.advisor: Abad Célleri, Mónica Patricia
metadata.dc.description.uri: 
0000-0001-8381-5982
metadata.dc.subject.other: Clasificación de la Investigación::Pedagogía::Asignaturas::Lengua Extranjera (enseñanza)
Keywords: Literatura Inglesa
Aprendizaje visual
Material audiovisuales
Issue Date: 5-Mar-2024
metadata.dc.format.extent: 45 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
Abstract: 
This research synthesis aimed at analyzing the effects of different teaching materials – audiovisual, auditory, and ICT materials – on the acquisition of English suprasegmental features as well as the advantages and disadvantages of these types of materials. For this purpose, twenty articles (all empirical, written in English, and focused on English suprasegmental features) were examined according to the following criteria: pronunciation teaching, focus, context, research design, and advantages and disadvantages of the pronunciation teaching materials. The results from this analysis indicate that the use of audiovisual, auditory, and ICT teaching materials yields improvements in the learning of suprasegmental features; however, the use of audiovisual materials outnumbers the use of the other types of materials, auditory materials being the least used. Moreover, some drawbacks of using these teaching materials were pinpointed. Therefore, teachers should employ audiovisual, auditory, and ICT materials for teaching suprasegmental features taking into consideration the drawbacks that their application may entail.
Description: 
La presente síntesis de investigación tuvo como objetivo analizar los efectos de diferentes materiales de enseñanza - audiovisuales, auditivos y TICs - en la adquisición de características suprasegmentales del inglés, así como también analizar las ventajas y desventajas de este tipo de materiales. Para este propósito, se examinaron veinte artículos (todos empíricos, escritos en inglés y enfocados en características suprasegmentales del inglés) de acuerdo con los siguientes criterios: enseñanza de la pronunciación, enfoque, contexto, diseño de investigación y ventajas y desventajas de los materiales de enseñanza de pronunciación. Los resultados de este análisis indican que el uso de materiales de enseñanza audiovisuales, auditivos y TICs produce mejoras en el aprendizaje de características suprasegmentales; sin embargo, el uso de materiales audiovisuales supera al uso de los otros tipos de materiales, siendo los materiales auditivos los menos utilizados. Además, se encontraron algunas desventajas del uso de estos materiales de enseñanza. Por lo tanto, los profesores deben emplear materiales de enseñanza audiovisuales, auditivos y TICs para enseñar características suprasegmentales teniendo en cuenta las desventajas que su aplicación puede conllevar.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44090
metadata.dc.relation.ispartof: TLI;613
metadata.dcterms.description: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulaciòn.pdfVersión presentada (texto completo)439.59 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00